خبر خوب اقتصادی؛ نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد.

هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند که در ادامه مروری بر مهمترین بخش های آن این کارنامه پر برکت خواهیم داشت.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آخرین جلسه هیئت دولت‌سیزدهم گفت: تکمیل پروژه حساب واحد خزانه برای تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی از ۷۶ هزار حساب به ۱۴ هزار حساب با فراگیری ۱۰۰ درصد در دولت‌سیزدهم انجام شد.

با تکمیل پروژه حساب واحد خزانه برای اولین بار خزانه‌داری هیچ تن‌خواهی را از بانک مرکزی دریافت نکرد.

اجرای کامل پرداخت به ذی‌نفع نهایی حتی برای پیمانکاران طرح‌های عمرانی که مانع از رسوب حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در حساب‌ها شد.

تکمیل شناسایی حدود دو سوم املاک و مستغلات شرکت‌های دولتی به صورت سامانه‌ای که از ۴۰۰ هزار فقره ملک در ابتدای دولت به بیش از یک میلیون و ۱‍۰۰ هزار فقره ملک رسیدیم.

سهم اوراق و استقراض از درآمدهای بودجه‌ای در ۱۳۹۹، ۳۲ درصد بود اما در ۱۴۰۲ به ۱۵ درصد کاهش یافت.

در حوزه مالیات‌ستانی شناسایی بی‌سابقه مؤدیان جدید از طریق سامانه‌ها صورت گرفت و کل مؤدیان مالیاتی کشور از ۵.۵ میلیون نفر در ۱۳۹۹ به ۱۲.۵ میلیون نفر در ۱۴۰۲ رسید.

دو سال پیاپی کاهش نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی از ۲۵ به ۱۸ درصد و همزمان، افزایش میزان وصول مالیات در تامین هزینه‌های جاری دولت که از ۴۰ درصد به ۵۶ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

وصول ۳۵ درصد درآمد مالیاتی از طریق تمرکز بر فقط ۷۰۰ شرکت بزرگ، وصول نیمی از مالیات مشاغل و اصناف با تمرکز بر تنها یک درصد مؤدیان حقیقی و نیز جداسازی مؤدیان پرریسک و کم‌ریسک بخشی از اقدامات اقتصادی دولت‌سیزدهم در سه‌سال گذشته است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا