خبر خوب اقتصادی؛ صادرات یک میلیون و ۸۰ هزار تنی گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان صادرات صورت گرفته گمرکات این استان در ۶ ماه نخست امسال به یک میلیون و ۸۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، روح‌ الله غلامی افزود: این میزان صادرات از مبدا استان مرکزی به ۸۲ کشور جهان صادر شده است.

وی با تبریک روز صادرات به صادرکنندگان استان مرکزی گفت: این قشر مرزبانان اقتصادی جامعه هستند که همه تلاش خود را برای صادرات کالاها و افزایش ارزآوری به جامعه به کار گرفته‌اند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: بیشترین صادرات انجام شده از این استان در ۶ ماه نخست امسال به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، امارات، روسیه، ارمنستان، ازبکستان، هند و ترکمنستان صورت گرفته است.

غلامی اظهار کرد: انواع هیدروکربن‌ها، گاز مایع، سوخت جت، شمش آلومینیوم، عایق‌های رطوبتی، مصنوعات پلاستیکی، محصولات لبنی، ظروف یکبار مصرف و ظروف شیشه‌ای، بیشترین کالاهای صادر شده از استان مرکزی در این مدت است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال هستند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا