خبر خوب اقتصادی؛ رشد ۷۸ درصدی ترانزیت کشور در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از رشد ۷۸ درصدی ترانزیت کشور در ۲ ماه گذشته خبر داد.

داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از تیرپارک پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه یکی از اهداف کشور و سازمان راهداری افزایش ترانزیت و مبادلات مرزی بین کشور های همسایه است، افزود: امیدواریم امسال ۱۶ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شود.

وی نقش پایانه مرزی بیله سوار را در رشد تجاری واقتصادی کشور بسیار مهم اعلام و اظهار کرد: رشد ترانزیت از پایانه مرزی بیله سوار نیز نسبت به ۲ ماه سال قبل ۲۴ درصد است و این پایانه در سال گذشته جزو هفت پایانه مرزی از جهت افزایش میزان ترانزیت در کشور بود.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و همچنین مسیر بیله سوار، این مرز نیز تبدیل به مرز اربعینی شود و مردم کشور جمهوری آذربایجان از این طریق وارد کشور شده و از مرزهای خروجی ما برای تشرف به عتبات عالیات استفاده کنند.

امانی همچنین از اختصاص بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مسیرهای اربعینی ، پایانه های مرزی و بحث زیرساخت های اربعینی خبرداد و ادامه داد: از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به مطالبات سال گذشته و ۱۴ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های جدید و در حال اجراست.

وی همچنین از آمادگی کامل این سازمان برای شروع سفرهای اربعینی و پذیرایی از زائران اربعین در مرزها و پایانه ها خبر داد و افزود: افزایش سایبان، تونل های سرمایشی، ارتقای زیرساخت های پایانه ها و به ویژه پایانه برکت در شهر ایلام در حال اجراست.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در جاده های منتهی به پایانه های اربعینی توسط این سازمان انجام شده است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) همچون سالهای گذشته با امنیت خاطر و آرامش به زیارت بروند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در ادامه نوسازی ۸۰۰ دستگاه ناوگان راهداری را از مهمترین اقدامات سال گذشته سازمان راهداری عنوان کرد و گفت: این اقدام در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

امانی با بیان اینکه همه اقدامات مربوط به واردات این ماشین آلات انجام شده است، ادامه داد: نزدیک به ۱۲ دستگاه از این ماشین آلات وارد کشور شده و انتظار داریم با ورود این ادوات بتوانیم بسیاری از پروژه های راهداری را به صورت امانی اجرا کنیم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راهداری استان اردبیل افزود: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع شده است و امسال نیز بیش از ۳۰ هزار میلیارد ربال پروژه اجرا می شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا