خبر خوب اشتغال؛ کمیته امداد گرمسار ۴۴۸ فقره وام اشتغال به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گرمسار گفت: ۴۴۸ فقره وام اشتغال‌زایی به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمد حسن مخبر، با اشاره به خدمات و اقدام‌های کمیته امداد گرمسار در یک سال گذشته بیان کرد: ۴۴۸ فقره وام اشتغال به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط طی این مدت پرداخت شد و بستر لازم برای ایجاد ۴۰۰ شغل در گرمسار فراهم شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۰ خانوار کمک هزینه معیشتی به ارزش ۲۷۶ میلیارد ریال دریافت کردند، افزود: تهیه و توزیع ۳۷۸ قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات کمیته امداد در گرمسار بود.

رییس کمیته امداد گرمسار با اشاره به پرداخت یک هزار و ۲۸۸ مورد کمک‌اجاره مسکن به مبلغ ۹ میلیارد ریال ابراز کرد: تهیه و توزیع ۲۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال ویژه نوعروس و نودامادان نیازمند نیز در زمره فعالیت‌های شاخص کمیته امداد در یک سال گذشته بود.

وی از پرداخت ۵۹ مورد ودیعه مسکن به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال به مددجویان خبر داد و گفت: ۷۰ فقره وام تعمیرات مسکن به ارزش ۱۲ میلیارد ریال با معرفی متقاضیان از سوی کمیته امداد انجام شد.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۴۴۷ فرزند ایتام و محسنین کمک هزینه به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال دریافت کردند.

رییس کمیته امداد گرمسار با بیان اینکه کمک هزینه تامین مایحتاج زندگی نیازمندان به ارزش ۴۵ میلیارد ریال پرداخت شد، تصریح کرد: ۱۱ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان مددجو در یک سال گذشته پرداخت شد.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر محسوب می‌شوند.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

سمنان رتبه دوم کشور با کمترین تورم، رتبه برتر تحقق تعهد اشتغال و اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان و امنیت سرمایه‌گذاری را از آن خود کرد.

طبق آمارهای ثبت شده در سامانه رصد اشتغال تا بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۳ درصد ایجاد اشتغال در سمنان ۶۵ و هشت دهم است که با اختلاف بیش از ۲۳ درصدی با استان دوم در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا