خبر خوب از پارس جنوبی؛ همکاری با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و سازندگان داخلی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مدیران بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور نگاه بسیار ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی دارند و اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش‌بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، احمد باهوش اظهار کرد: سازندگان داخلی همواره اثبات کرده‌اند که در کنار مجتمع گاز پارس جنوبی هستند و اکنون مدیران این مجموعه استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌ها و سازندگان داخلی را اولویت اول خود می‌دانند.

 وی ادامه داد: هم‌اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰۰ شرکت تولیدی در حوزه‌های بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اولی‌ها در جهت تأمین قطعات و تجهیزات حیاتی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه همکاری دارد.

 باهوش با بیان این که مجتمع گاز پارس جنوبی با برخی از این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد و با پارک‌های علم و فناوری نیز همکاری مستقیم دارد، تصریح کرد: امید داریم در نیمه‌ی دوم سال جاری با برنامه‌ریزی منظم بتوانیم این مسیر را به‌صورت گسترده ادامه دهیم.

 مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌ها و سازندگان ایرانی در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه صورت می‌گیرد و این مهم در انجام عملیات تعمیرات اساسی سال جاری نقش بسیار مهمی داشته و توانسته است کیفیت تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه را افزایش دهد.

 باهوش عنوان کرد: بر همین اساس و باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته در بخش تجهیزات دوار دانش فنی توربو اکسپندرها و کلدباکس ها در این مجتمع که فنّاوری آن در اختیار ۴ الی ۵ شرکت خارجی بود کامل بومی‌سازی شده است.

 وی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات موردنیاز و راهبردی سراسر پالایشگاه‌های مجتمع بومی‌سازی شده و انتظار داریم در سایه تعامل و همکاری بسیار شایسته با سازندگان و شرکت‌های تولیدکننده داخلی این توان در سال جاری ۱۰۰ درصدی شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا