خبر خوب از میزبانی موکب محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان از زائران پاکستانی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در آستانه اربعین حسینی، بنیاد علوی امسال برای سومین سال متوالی در موکب محبان امیرالمومنین(علیه السلام) ‌گذرگاه مرزی ریمدان نقطه صفر مرزی میزبان زائران اربعین حسینی است.

موکب مرزی ریمدان همه ساله انواع خدمات خدمات رفاهی و فرهنگی را به زائران سید و سالار شهیدان (علیه السلام) از کشور پاکستان ارائه می دهد.

موکب محبان امیرالمومنین (علیه السلام) از سه هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است اما با توجه به مشکلات داخلی پاکستان و بسته بودن مرز این کشور، زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ناچار شدند از هفته گذشته سفر خود را آغاز کنند.

این موکب در فضایی به وسعت 8 هزار متر مربع برای میزبانی زائران ایجاد شده است، موکب محبان امیرالمومنین (علیه السلام) تاکنون میزبان 7 هزار نفر از زائران بوده و انتظار می رود که این تعداد در روزهای آتی افزایش یابد. پیش بینی می شود این موکب تا اربعین میزبان افزون بر 30 هزار زائر پاکستانی باشد.

پشتیبانی در حوزه های بهداشتی و درمانی زوار، ایجاد اسکان و محل استراحت، توزیع اقلام فرهنگی از قبیل چفیه، سربند و دیگر امکانات رفاهی مانند؛ تامین آب آشامیدنی مورد نیاز، پذیرایی به صورت میان وعده و وعده های غذایی، حضور اعضای جامعه المصطفی آشنا به زبان اردو برای خدمات دهی به زائران پاکستانی و ارائه برنامه های فرهنگی، فراهم کردن فضای بازی کودک و غیره از جمله خدماتی است که بنیاد علوی به زائران اربعین حسینی در مرز ریمدان ارائه می کند.

خاطر نشان می شود: بنیاد مستضعفان در حال حاضر در 6 نقطه کشور، با برپایی 6 موکب، میزبان زائران اربعین حسینی است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا