خبر خوب از دانش‌بنیان‌ها؛ فروش هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزارنفری

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۱۰ هزار مجموعه نزدیک شده است، از فروش هزارمیلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزارنفری این مجموعه‌ها در کشور خبر داد.

سیاوش ملکی فر امروز (سه شنبه) درحاشیه افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال ویژه نخبگان توسط این مجموعه اظهار داشت: این نمایشگاه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید نام گذاری شده و به دنبال استقبال گسترده دانش‌بنیان ها همچنین نخبگان جوان از اولین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال، صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد.

وی افزود: نمایشگاه فردا نهم خردادماه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با معرفی بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حضور و ثبت نام ۴۵ شرکت دانش‌بنیان بزرگ و حدود یک هزار نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان تهران افزود: استقبال از این نمایشگاه بسیار مناسب بوده است.

وی هدف از این نمایشگاه را ارتباط بیشتر کارجویان و کارفرمایان دانش‌بنیان به یکدیگر عنوان و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نخستین رویداد کار و اشتغال با حضور ۳۲ شرکت از خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین نخبگان استان تهران برگزار شد.

ملکی فر با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشگاه کار و اشتغال در سال گذشته یادآورشد: در این رویداد نیز ۶۳۸ شرکت ثبت‌نام کردند و یک هزار و ۱۰۰ درخواست همکاری ثبت شد.

وی با اشاره به دومین نمایشگاه کار و اشتغال گفت: در این دوره از نمایشگاه که یکهزار فرصت شغلی به اشتراک گذاشته شده است، حدود یک هزار و ۵۰۰ کارجو ثبت نام و نزدیک به ۲ هزار نفر نیز تاکنون از غرفه‌ها بازدید کرده اند.

ملکی‌فر در پایان یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه ۵۱ درصد دانشجو و ۴۹ درصد دانش‌آموخته حضور دارند. و از دانشگاه‌هایی همچون تهران، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر طوسی، شهید بهشتی، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا