خبر خوب از بنیاد مستضعفان؛ 2000 طرح اشتغالزایی در 100 روستای گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، حمایت از 2000 طرح توانمند سازی و اشتغالزایی در یکصد روستای گیلان از طریق مجریان و تسهیلگران بنیاد علوی از محورهای مهم مورد بحث نشست مجریان و تسهیلگران بنیاد در این استان بود.

کمک به توانمند سازی و توسعه مشاغل شهری و روستایی اقشار کم برخوردار، ارتقاء اقتصاد روستا و کمک به افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از دیگر موضوعات مورد گفت وگو این نشست را در بر گرفت.

محمد پهلوان نماینده موسسه توانمند سازی اقتصادی علوی در این نشست در سالن اجتماعات فرمانداری فومن، گفت: بنیاد علوی فرایند اشتغالزایی را به شبکه مجریان و تسهیلگران خود و حلقه های میانی متشکل از مردم سپرده است.

وی افزود: تمرکز بنیاد علوی پیشرفت مناطق کم‌برخوردار با اولویت قرار دادن روستاها است؛ از این حیث 70 درصد منابع تخصیصی برای روستاهای هدف و 30 درصد برای حاشیه شهرهای بزرگ و شهرستان‌های کوچک منطبق بر آیین نامه در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فرآیند طرح حیات علوی در گیلان گفت: در روند برنامه از حیث روبه جلو بودن با توجه به عملکرد و سنجه‌ای که در این موقعیت زمانی وجود دارد نیاز به انسجام بیشتر در پیشبرد فرآیند طرح است و انتظار داریم طی روزهای آینده به نقطه مطلوبی برسیم.

پهلوان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد توانمندسازی مردم در مناطق کم برخوردار و ایجاد فرصت‌های شغلی‌در این مناطق است، افزود: بنیاد علوی در بیش از ۱۰۰ روستا از شهرستان‌های هدف، 2000 طرح اشتغالزایی را تحت پوشش تسهیلات حمایتی خود قرار می‌دهد.

ساریه پورصالح مجری بنیاد علوی نیز در این نشست گفت : در حال حاضر به روستائیان تسهیلات در سه بخش کسب و کارهای خرد، کارگاهی و بنگاهی تعلق می گیرد.

وی از متقاضیان خواست تا درخواست خود را به تسهیلگران بنیاد علوی در این مناطق ارائه دهند.

پورصالح ادامه داد: شیوه‌نامه در مناطق کم برخوردار و محروم با بررسی کسب و کارها و نیازسنجی جامعه هدف صورت گرفته و طرح‌ها برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک معرفی و مورد حمایت بنیاد قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنیاد علوی علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم، درحوزه بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی به صورت گسترده برای اقشار کم برخوردار خدمات ارائه می‌دهد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا