خبر خوب از آستان قدس رضوی؛ دارالشفاء امام رضا (ع) در تربت جام افتتاح شد

آیین بهره‌برداری از دارالشفاء امام رضا(ع) تربت جام با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسوولان قضایی، اجرایی و نظامی در سالن ابن سینا دانشکده علوم‌پزشکی تربت جام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در حاشیه برگزاری این آیین گفت: عملیات ساختمانی دارلشفاء امام رضا(ع) در آذرماه سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و هر طبقه هزار و ۲۵۰ مترمربع و تاسیسات ۲۰۰ مترمربع توسط آستان قدس رضوی (ع) در تربت جام آغاز شد.

محمد محمدی افزود: زمین دارالشفاء امام رضا (ع) توسط موسسه موقوفات ملک (آستان قدس رضوی) به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال با بیش از ۹۰۵ میلیارد ریال ارزش ریالی زمین و اعتبار ساخت پروژه اهدا شد و سهم آستان قدس رضوی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث و حدود ۳۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی برای سایر هزینه‌های دارالشفاء امام رضا علیه السلام تامین شده که اعتبار ساخت آن ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار تربت جام با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی و همت مدیران کشوری، استانی و شهرستانی در احداث و افتتاح دارالشفاء امام رضا(ع) گفت: احداث این دارالشفاء از افتخارات شهید خدمت آیت الله رییسی است که برای تربت جام موافقت و اجرا شد و زمان تولیت آیت الله مروی عملیات ساختمانی آن ادامه یافت.

حسین جمشیدی با اشاره به صرف هزینه ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار توسط آستان قدس و سه میلیارد تومان توسط دانشکده علوم پزشکی و راه‌اندازی هنرستان بهیاری افزود: هنرستان بهیاری تربت جام نیاز مبرم به زمین دارد و با واگذاری زمین از سوی آستان قدس رضوی (ع) این هنرستان به نام امام رضا(ع) در این شهرستان احداث خواهد شد.

نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همت بلند آستان قدس رضوی در احداث دارالشفاء امام رضا(ع) گفت: امروز جمهوری اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری پرچمدار تحقق امت واحده اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جهان و منطقه شده و مردم‌ تربت جام در عمل ثابت کردند که سرباز نظام، رهبری و همچنین عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را در عمل ثابت کردند.

عثمان سالاری ادامه داد: اهالی این حوزه انتخابیه مستحق و نیازمند مساعدت تولیت آستان قدس رضوی هستند، تربت جام نیاز به توجه جدی دارد زیرا بیماران از تایباد، خواف، صالح آباد و باخرز به بیمارستان سجادیه سوق داده می شوند و همچنین در مجاورت ۲ کشور افغانستان و ترکمنستان قرار دارد و روزانه هفت هزار زائر و مسافر در این منطقه تردد دارند لذا انتظار می رود آستان قدس توجه و عنایت بیشتری به این منطقه داشته باشد و مردم از برکات و ثمرات آستان قدس بیشتر بهره ببرند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با ابلاغ سلام آیت الله مروی گفت: آستان قدس رضوی وظیفه دارد در حد توان و مقدورات به سایر مناطق کشور نیز خدمات رسانی کند.

مصطفی فیضی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: آمار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین، لبنان، یمن و سوریه از عدد و آمار گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز خون شهدای شیعه و سنی در کنار هم علیه ظلم و ستم توسط دشمن به زمین ریخته می شود، نصرت و پیروزی خداوند نصیب جبهه مقاومت خواهد شد، امروز فرزندان و رزمندگان جبهه مقاومت در مقابل ظلم استکبار جهانی مقاوم ایستاده و خواهند ایستاد.

وی با اشاره به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در مناطق محروم افزود: به پاس احترام به مردم تربت جام و بنا به تاکید تولیت آستان قدس رضوی و در راستای اجرای فرامین مقام‌معظم رهبری، دارالشفاء امام رضا (ع) ظرف سه سال اجرا و براساس تحقق بخشیدن به نیت پاک واقف در تربت جام اجرا شد.

وی ادامه داد: وظیفه داریم آنچه را که در اختیار آستان قدس قرار دارد در راستای نیت واقفان نگهداری و نگهبانی کنیم تا حفظ ارزش داشته و سپس به نیت واقف عمل کنیم.

وی ابراز داشت: آستان قدس از موقوفه ملک بهره نمی برد و این مهم برابر نیت واقف اجرا می شود.

قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: خدمت رسانی به مردم و زائران و توجه مدیران به افزایش زیرساخت های استان برای خدمت رسانی به مردم بیشترین دغدغه تولیت آستان قدس رضوی است.

فیضی با قدردانی از مدیران برای افتتاح درمانگاه دارالشفاء تاکید کرد: احداث این مرکز با تاکید تولیت به ثمر نشست که خدمتی از سوی آستان قدس به مردم منطقه است.

شهرستان تربت جام در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

۲ شهرستان تربت جام و صالح آباد با ۳۱۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار دارند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا