خبر خوب اجتماعی: ارائه رایگان ۲۲ خدمت دندانپزشکی در روستاهای کشور

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، گسترش دسترسی مردم در روستاها و شهرهای کم برخوردار به خدمات دندانپزشکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است. در ۲ سال اخیر ۲۲ خدمت در رابطه با درمان بیماری‌های دهان و دندان در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت بصورت رایگان ارایه می‌شود.

گسترش دسترسی مالی و فیزیکی مردم به خدمات دندان پزشکی دو اولویت و اقدام مهم دولت سیزدهم بود که گام‌های زیادی برای تحقق آن برداشته شده است.

به شکلی که در ۲ سال اخیر پرداخت از جیب مردم در حوزه خدمات دندانپزشکی. با افزایش سطح پوشش بیمه ای بسیار کاهش پیدا کرد. حتی در روستاها پرداخت از جیب مردم برای گروه هدف رایگان باشد.

از آنجایی که بیماریهای دهان و دندان از شایع ترین بیماری های عفونی به شمار می روند، درمان به موقع آنها حایز اهمیت است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد و افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در اوج سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندان ازدست‌رفته دارند.

در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد اصلا دندان ندارند. در حالیکه اگر دندان به خوبی نگهداری شود، تا پایان عمر فرد ممکن است از دست نرود.

زهرا سید معلمی مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش پرداخت از جیب مردم برای بسته. خدمات دهان و دندان در دولت سیزدهم گفت: تعرفه بسته خدمات سلامت دهان و دندان. در مناطق روستایی برای گروه های هدف رایگان و برای این. گروه‌ها در مناطق شهری نیز تا ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا