خبر خوب اجتماعی؛ سه پروژه عمرانی دیگر با کمک بنیاد علوی در کهگیلویه افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، با حمایت بنیاد علوی سه طرح ورزشی فرهنگی شامل زمین چمن مصنوعی، ورزشگاه و پارک اسکان روستای درغَک و شهر دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

مهدی هاتف مدیرعامل شرکت اسکان ایران با حضور در روستای درغک بخش دیشموک، چمن مصنوعی این روستا را با اعتبار ۸ میلیاردریال افتتاح کرد.

وی همچنین ورزشگاه آزادی این شهر را با مساعدت ۱۲ میلیارد ریالی بنیاد علوی به بهره‌برداری رساند.

در این مراسم پارک اسکان دیشموک نیز در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در روز تکریم خانواده به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت اسکان بنیاد علوی در حاشیه افتتاح این سه پروژه گفت: بنیاد علوی به عنوان بازوی توانمند سازی بنیاد مستضعفان طی سال های اخیر در بیش از ۹۰ منطقه کشور در حوزه عمران، زیر ساخت و مسکن فعال بوده است.


وی از دیشموک به عنوان یکی از مناطق هدف اولیه بنیاد علوی نام برد و افزود: در این منطقه بنیاد علوی از سال ۹۹ فعال بوده و طبق نظام برنامه ریزی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه های مختلف راه و شهرسازی، زمین های ورزشی، فرهنگی، درمانی، آموزشی، تجهیز مساجد و مدارس هزینه شده است.

هاتف گفت: سهم بنیاد علوی از این پروژه ها یک هزار و 100 میلیارد ریال است و مابقی آورده مردم و نهادهای ذیربط بوده است .

وی با بیان اینکه عمده این تعهدات محقق شده است، خاطرنشان کرد: مابقی تعهدات هم تا پایان سال به جمع بندی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس سیاست های جدید ابلاغیه بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی در سه حوزه اشتغال، سلامت و آموزش در سال های پیش رو فعالیت های بیشتر خواهد کرد و متمرکز بر این حوزه ها خواهد بود.

هاتف تصریح کرد: تمرکز ما بر اتمام تعهدات خود در حوزه های زیر ساختی است و قطعاً بخش دیشموک هم که یکی از مناطق هدف است، در این حوزه فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت اسکان ایران، بهره‌مندی افراد فرودست جامعه در حوزه اشتغال،یکی از برنامه های اصلی بنیاد علوی بیان کرد و گفت: ما در این حوزه آماده هستیم تا با مشارکت استانداری و بانک ها اقدامات خوبی را در حوزه اشتغال انجام دهیم.

نماینده اسکان در بخش دیشموک نیز گفت: با توجه به پایین بودن سرانه اماکن رفاهی بخش دیشموک به صورت ویژه در حوزه عمران، زیر ساخت و از جمله حسب نیاز مردم در حوزه مسکن شروع به فعالیت کرده که بالغ بر ۳۵۰ واحد مسکونی در دستور کار احداث است.

حکمت اردشیری افزود: سهم مساعدت بنیاد علوی بالغ بر 220 میلیارد ریال کمک بلاعوض ، ۴۳۸ تن میلگرد و بیش از ۲ هزار تن سیمان رایگان است.

وی به تکمیل و تعمیر واحدهای نیمه تمام نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در اختیار مردم قرار گرفت.

اردشیری افزود: یکی دیگر از رسالت های بنیاد علوی کمک به توسعه زیرساخت های حوزه فرهنگ، اجتماعی، سلامت، اشتغال و زیر ساخت های حوزه شهری، عمرانی و ورزشی است و افزون بر 800 میلیارد ریال در این زمینه از هدایای مقام معظم رهبری هزینه شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا