خبر خوب؛ مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در هرمزگان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: با اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مستضعفان و همت انجمن خیران مسکن ساز، واحدهای مسکن ۲۵ خانوار دارای دست کم ۲ معلول تحت پوشش این نهاد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سامیه جهانشاهی با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: برای تامین و ساخت مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در هرمزگان تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد شده است.

وی بیان کرد: برپایه این تفاهم‌نامه، ۲۵ خانوار حداقل ۲ عضو معلول و بیشتر در شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و جاسک صاحب خانه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان اظهار کرد: برای احداث هر واحد مسکونی خانوارهای دست کم ۲ عضو معلول و بیشتر در روستاها تا سقف ۲ میلیارد ریال و در شهرها تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بهزیستی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

جهانشاهی با قدردانی از همراهی و همدلی خیران استان با جامعه هدف بهزیستی ابراز کرد: تامین مسکن و ارتقای توانمندی مددجویان بهزیستی از اهداف اصلی و اولویت‌های سازمان بهزیستی است و امیدواریم باهمت همگانی مسوولان و خیران استان، تمامی محرومان و نیازمندان هرچه زودتر در منازل خود ساکن شوند.

افراد دارای معلولیت سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول تحت تکفل، افراد دارای معلولیت مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبودیافتگان، گروه هدف موردنظر در طرح تامین مسکن مددجویان هستند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا