خبر خوب؛ ساخت اولین استخر ذخیره آب «دانش‌سنتی» در خراسان شمالی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم از ساخت اولین استخر ذخیره آب دانش سنتی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، احمد صفرزاده اظهارکرد: استخر ذخیره آب با حجم ۱۵۰ مترمکعب در قلب پناهگاه حیات وحش میاندشت با نام دانش سنتی ساخته شد.

وی گفت: بر مبنای دانش بومی و سنتی و در راستای طرح موفق مهار آب‌های سطحی که طی چند سال اخیر در پناهگاه حیات وحش میاندشت انجام شده در سال جای وارد ساخت فاز دوم‌ این طرح شده ایم و عملیات ساخت منابع ذخیره آب در دستور کار این اداره قرار دارد بنابراین در این راستا اولین استخر ذخیره آب به نام «دانش سنتی»با استفاده از تجربیات دانش بومی، همفکری محیط بانان، سازمان‌های مردم نهاد و راهنمایی و مشورت واحد طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در قلب میاندشت ساخته شد. 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون مبلغ یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات سازمانی در حوزه مدیریت منابع آبی در میاندشت هزینه شده است که ساخت منبع ذخیره آب «دانش سنتی» با اعتبار ۹۰۰ میلیون از جمله این پروژه‌ها است.

صفرزاده ادامه داد: مهار آب‌های سطحی و تامین منابع آبی پایدار از مهمترین دستاوردهای این واحد در مدیریت زیستگاه است  که کمک‌ زیادی به رشد جمعیت وحش داشته است. 

وی بیان کرد: ارزش تمام شده هر لیتر آب در میاندشت معادل ۵۰۰۰ ریال است و با ساخت این استخر سالانه معادل نیم میلیارد تومان در کاهش هزینه‌های آبرسانی صرفه جویی می شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا