خبر خوب؛ ایران در زمینه تأمین و تولید دارو در منطقه پیشرو است

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام نمود: هم اکنون شرایط تامین فراوردهای خونی حاصل از پلاسما در ایران نسبت به سایر کشورها مطلوب است و از لحاظ تامین داروها نیز پیشرو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سید حیدر محمدی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: اساسنامه سازمان غذا و دارو سالهاست روی زمین مانده و بزودی برای طی مراحل قانونی به هیات دولت ارسال می شود؛ وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: صنایع دارویی ما با حداقل امکانات نسبت به کشورهای همسایه که امکانات زیادی دارند، کارهای بزرگی انجام می دهند و این برای ما در سطح منطقه افتخار آمیز است.

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نمایشگاه ایران فراما اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه ایران فارما توانمندی‌های صنایع دارویی کشورمان را به معرض دید عموم می گذارد و نوعی حس اقتدار ملی تداعی می کند که حاصل وفاق در زنجیره تامین و تولید دارویی است.

محمدی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم افتخارات صنعت داروسازی را به درستی به دنیا نشان دهیم، افزود: برگزاری نمایشگاه ایران فارما به معرفی دستاوردها این صنعت به دنیا کمک زیادی می کند.

وی گفت: در حوزه داروهای بیولوژیک در دنیا مطرح هستیم و امیدواریم در حوزه سلول بافت و ژن درمانی نیز بتوانیم کارهای ارزشمندی انجام دهیم .

وی با بیان اینکه روند تولیدات دارویی حساس و دارای سخت گیری های زیادی است، اظهار امیدواری کرد که رسانه ها نیز در انعکاس اخبار دارویی بتوانند ما را همراهی کنند.

تامین و توسعه صادرات دارو از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه

رئیس سندیکای داروهای منابع انسانی نیز در این نشست گفت: باید شرایط تامین و توسعه صادرات دارو در راستای برنامه هفتم توسعه به انجام برسانیم و هدف گذاری و رسیدن به تراز تجاری مثبت با همکاری دولت، مجلس و شرکت ها ضروری است.

محمد عبده زاده با اشاره به شعار نمایشگاه ایران فارما با عنوان «همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف»، تاکید کرد: صنعت داروسازی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و با توجه به توسعه و عمق دانش داروسازی بحث انتقال تجربیات با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار در داروخانه ها اشباع شده است و باید جوانان را به سمت صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی سوق دهیم که این امر نیازمند آموزش است.

عبده زاده از رونمایی محصولات دارویی در نمایشگاه بین المللی ایران فارما خبر داد و گفت: شرکت هایی مانند هند و چین به صورت توانمند در این نمایشگاه حضور دارند و می توانیم به جذب سرمایه در صنعت داروسازی بپردازیم.

حضور ۳۲۳ شرکت خارجی داروسازی در ایران فارما

عضو سندیکای داروهای منابع انسانی نیز گفت: در نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت ۱۱ مهرماه در مصلای امام خمینی افتتاح می شود، ۱۱ رویداد در حوزه صنعت داروسازی و صنایع وابسته و پنل‌های تخصصی و نشست های دانشجویی برپا می‌شود.

مهدی پیرصالحی ادامه داد: نشست‌هایی با نسل «زد» که آینده سازان داروسازی هستند، نیز در حاشیه این نمایشگاه بین المللی برپا می‌شود و همچنین به بحث های هوش مصنوعی، داروهای تخصصی، شرکت های دانش بنیان و غیره نیز پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری گروه دانشجویی با صنعت داروسازی، اظهار داشت: ۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت و نماینده خارجی از ۲۵‌کشور در این نمایشگاه بین المللی ایران فارما حضور دارند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا