خبر خوب؛ آرزوی دیرینه ای که محقق شد، گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۷۸ روستای ایلام

گازررسانی به تمامی شهرهای ایلام و روشن‌شدن مشعل گاز در حالی نور امید را در دل مردم این استان مرزی روشن کرد که این خطه از ایران اسلامی، آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور بود، اما هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای آن از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، اجرای عملیات گازرسانی در استان مرزی ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، با چالش‌هایی روبرو بود که به همت گازرسانان، یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را با تدبیر خود در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

در واقع ایلام را باید در زمره آخرین استان‌هایی قرار داد که ساکنانش از نعمت گاز لوله کشی برخوردار شدند چراکه تا اواسط دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ مردم نقاط مختلف استان با وجود بهره‌مندی از ذخایر عظیم گاز طبیعی اما گاز مورد نیاز مصرف خانگی خود را از طریق سیلندرهای گاز تهیه می‌کردند.

تا اینکه بعد از گذشت دهه ها رنج و مرارت تامین گاز از طریق سیلندرها که سختی‌ها و چالش‌های خاص خود را داشت، لوله کشی گاز وارد استان شد و ساکنان این دیار از این نعمت بهره مند و از دردسرهای تامین گاز با سیلندر آسوده شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: هم اکنون ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که از این تعداد ۸۵ روستا و یک شهر در طول سه سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند.

محمود کشاورز” با اشاره به اینکه این استان در سال گذشته به مناطق سبز کشور از لحاظ توسعه سرانه گازرسانی رسید، بیان کرد: هم اکنون ۲۶ شهر استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد ۵۸۷ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: تعداد روستاهای فاقد توجیه گازرسانی در اقصی نقاط استان در مجموع ۵۰ روستا است که به دلیل شرایط خاص از جمله اینکه دارای کد روستا بوده ولی خالی از سکنه هستند و یا صعب العبور بودن، جمعیت کمتر از پنج خانوار و غیره از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی، فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

هیچ روستای دارای قابلیت گازرسانی در ایلام نداریم

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ روستا در اقصی نقاط استان گازدار شده است، یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد روستا ۷۸۰ خانوار با جمعیتی بیش از سه هزار و ۵۲۶ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و در پایان سال گذشته گازرسانی در مناطق شهری و روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به اتمام رسیده است.

تحقق کامل گازرسانی در حوزه مسولیت های اجتماعی استان ایلام

کشاورز افزود: شرکت گاز استان ایلام در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را به صورت رایگان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این شرکت حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده است، تاکید کرد: نقش بی‌بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر به سزایی دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا