خبر خوب برای مردم خراسان جنوبی؛ اختصاص 4 هزار میلیارد برای 6 منطقه هدف در بنیاد مستضعفان

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مجری بنیاد علوی در شمال و شرق استان خراسان جنوبی از تصویب 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تکلیفی در اختیار استانداران و همچنین مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بنیاد علوی برای اجرای طرح حیات در این استان خبر داد.

سعید پور مهدوی گفت: این اعتبار در پی برگزاری جلسه با مسئولان استانی و از محل منابع جز 3 بند ب تبصره 2 قانون بودجه 1403 مصوب شد.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح حیات قرار است نزدیک به سه هزار شغل ایجاد، پایدار و یا توسعه یابد.

مجری بنیاد علوی در شمال و شرق استان خراسان جنوبی، تمرکز در حوزه مدیریت آب و خاک را در طرح حیات رویکردی بسیار مهم با توجه به گرم و خشک بودن این استان عنوان کرد و تصریح کرد: با لوله گذاری بین مزارع، ساخت استخرهای ذخیره آب و کمک به احیا و لایروبی قنوات با افزایش بهره وری، درآمدها نیز بیشتر می شود.

پور مهدوی در ادامه گفت: در راستای تکمیل زنجیره ارزش در محصولات استراتژیک استان، در سال جاری قرار است روی سه محصول زعفران، زرشک و عناب به صورت ویژه کار شود.

مجری بنیاد علوی در شمال و شرق خراسان جنوبی کمک به بهبود وضعیت باغداران با هدف افزایش بهره وری در حوزه توسعه زیر ساخت یا تکنولوژی را از دیگر اولویت ها در این منطقه هدف بنیاد علوی اعلام کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای سردخانه ای که یکی از مسائل مردم در این منطقه است تلاش داریم تا با کمک و تشخیص کارشناسان متخصص از طریق اعطای تسهیلات این فضا را توسعه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در مواردی نیز می توان با ورود یک تکنولوژی و یا در دسترس قرار دادن آن ارزش افزوده ای را برای تولید کنندگان خلق کرد و برای تحقق این موضوع با شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور منطقه و ملی در حال گفت وگو و تعامل هستیم.

پورمهدوی یکی دیگر از اقدامات بنیاد علوی در منطقه هدف شرق و شمال خراسان جنوبی شامل شهرهای درمیان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، فردوس و قائنات با جمعیتی بیش از 300 هزار نفر را، مشارکت با 65 گروه جهادی و مردمی برای اجرای پویش ملی «تو هم مهمان مولایی» عنوان کرد.

وی عنوان داشت: در این پویش همزمان با عید سعید غدیر خم و دهه ولایت، 10تن برنج، بیش از 2 تن شکر با ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال در این مناطق توزیع شد.

پورمهدوی ادامه داد: بنیاد علوی در شهرستان درمیان از ابتدای ورود تاکنون بیش از یکهزار و 600 میلیارد ریال خدمت در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، سلامت و فرهنگی به مردم این شهرستان ارائه کرده است.

وی افزود: از جمله خدمات ارائه شده می توان به احیا و لایروبی ۸۰ رشته قنات با مشارکت جهادکشاورزی و مردم و بیش از ۴۵ کیلومتر لوله گذاری بین مزارع و مشارکت در ساخت مدارس، پانسیون پزشکان، مسکن، احداث زمین چمن مصنوعی، تکمیل ۲ سالن ورزشی، ایجاد و توسعه ۴۰۰ شغل اشاره کرد.

امیدرسان،رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا