خبر خوب فرهنگی؛ غربالگری بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در طرح نماد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، حجت الاسلام پورثانی از غربالگری بیش از شش هزار دانش آموز در طرح نماد خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش در نشست خبری خود که در تاریخ 15 مرداد برگزار شد از اجرا شدن طرح نماد در 116 مدرسه و غربالگری بیش از 6 هزار دانش آموز اطلاع داد.

طرح نماد که مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان می باشد با هدف شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و آسیب دیده و ارائه خدمات موثر و به موقع به آن ها در حال اجرا می باشد.

پورثانی افزود : آیین نامه طرح نماد ابلاغ شده و سازمان هایی چون بهزیستی ، برنامه و بودجه به انجام وظایف خود طبق این آیین نامه مشغول هستند . به گفته وی درحال حاضر 650 مرکز مشاوره در مناطق فعالیت دارند و 15 هزار مربی پرورشی و مشاور در آزمون استخدامی امسال جذب خواهند شد.

امیر تجلی نیا گفت : رویکرد طرح نماد  90 درصد، پیشگیری سطح یک و 10 درصد ، پیشگیری سطح 2 و 3 می باشد . که در آن غربالگری ، شناسایی و درمان دانش آموزان درگیر آسیب های اجتماعی و اختلالات روان شناختی انجام میگیرد ودر نهایت راهنمایی و مشاوره لازم به آنها را در برنامه دارد .

معاون وزیر آموزش پرورش همچنین اظهار داشت: نقشه خطر پذیری بر اساس نتایج غربالگری هم اکنون صورت گرفته و طی پیش بینی های انجام شده انتظار می رود بیش از 5 درصد دانش اموزان نیاز به برسی بیشتر داشته باشند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا