تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور/ تعمیر بهتر است یا تعویض

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان داشتن پکیج ایران رادیاتور سالم و تر و تمیز امروزه به یک نیاز واجب و ضروری برای همگان تبدیل شده است. استفاده از پکیج های گرمایشی به خوبی توانسته اند این نیاز را برطرف کرده و در حال حاضر اکثر خانه های نوساز از این سیستم گرمایشی برای گرمایش آب و خانه استفاده می کنند.

با استفاده روز افزون از این ابزار به مرور شاهد خرابی و نقص در عملکرد آنها هستیم و طبیعتا به مرور نیاز به سرویس و تعمیر هم خواهند داشت.

اگر شما هم جزو آن دست از افرادی هستید که دستگاه پکیج تان به خوبی کار نمی کند و نیاز به تعمیر دارد حتما ببه دنبال راه حلی برای تعمیر برد پکیج خود می باشید.

برای تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور ما در کنار شما هستیم تا شما را با این مسئله کمک کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا گام به گام تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور را با شما به اشتراک بگذاریم.

در ابتدای امر لازم است بدانیم این برد چیست و وظیفه اصلی آن چیست؟ اگر بدانیم که این قطعه چه کارکردی دارد بهتر می توانیم به تعمیر و یا در صورت لزوم به تعویض آن بپردازیم.

برد پکیج رادیاتور

پکیج های شرکت معروف ایران رادیاتور در دو مدل پکیج آنالوگ و پکیج دیجیتال تولید میشود.

اما فرق این دو در این است که در نوع دیجیتال در دستگاه یک نمایشگر دیجیتالی  که در معرض دید است وجود دارد و اطلاعات مختلف کارکرد پکیج از طریق این نمایشگر به اطلاع مصرف کننده می‌رسد.

اطلاعاتی همچون تغییر وضعیت به حالت زمستانه یا تابستانه، میزان دمای آب، فشار ورودی آب و غیره از این نمایشگر قابل مشاهده است.

تفاوت دیگری که این نوع پکیج های دیجیتالی دارند در این است که این مدل ها دارای یک سیستم هوشمند عیب یابی هستند و اگر در سیستم خطا و یا ایرادی وجود داشتته باشد از طریق نمایشگر در اختیار فرد قرار می گیرد. البته ناگفته نماند همین تفاوت ها موجب تفاوت در قیمت پکیج  ها بوده و لذا قیمت پکیج های دیچیتال گران تر از نوع آنالوگ است.

برد پکیج چیست؟

همانطور که می‌دانیم قطعات و قسمت های مختلفی در یک پکیج‌ وجود دارد که مانند یک ماشین همگی در کنار هم باید عملکرد درستی داشته باشند تا بتوان از آن رضایت داشت. قطعاتی همچون شیر تخلیه آب گرم، ترموستات، فلوسوئیچ و شیر اطمینان جزو قطعات مهم پکیج های ایران رادیاتور هستند.

اما قطعه مهم و اساسی قطعه ای الکترونیکی به اسم برد است که وظیفه اصلی این قطعه نمایش و اراسل دستورات به بخش های مختلف پکیج است.

در تعریف ساده تر می توان اینگونه گفت که برد همان نقش مغز پکیج را دارد و لذا اگر در این قطعه نقصی وجود داشته باشد در عملکرد پکیج اثرگذار خواهد بود.

وظیفه دیگر این برد این است که وظیفه دیگر قطعات را بررسی کرده و اگر غیبی وجود داشت آن خطا را از طریق نمایشگر اعلام نماید.

همانگونه که در بالا گفته شد برد پکیج یک قطعه الکترونیکی است. که این قطعه مهم باید دستورات دستگاه را به دیگر بخش ها اعلام نماید. حال اگر برد پکیج ایران رادیاتور خراب شد دستگاه توانایی انجام فرامین و دستورات را نخواهد داشت.

بنابراین مجددا تاکید می کنیم که اگر یکی از قطعات یا کارکرد این قطعه دچار مشکل گردد شود، روی کل پکیج  اثر گذاشته و باعث عملکرد ضعیف پکیج و درنهایت ایراد برد پکیج می‌شود.

نشانه های خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

مشکلات و خرابی هایی که در پکیج های ایران‌رادیاتور به وجود می آید ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. وجود مشکل در هر قطعه در عملکرد نهایی پکیج اثر دارد و منجر به از کار افتادن آن می‌شود.

در همین ابتدا خوب است بدانید افرادی که تجربه و علم زیادی در زمینه تعمیر برد پکیج ایران‌رادایاتور ندارند، به احتمال زیاد خرابی دستگاه را ناشی از برد آن اعلام می کنند.

اما اینکه منشا هر مشکلی مربوط به برد باشد، یک راهکار واقعی و درست نیست. دلیل این حرف هم این است که برد پکیج ایران رادیاتور می‌تواند و خطاهای پیش آمده در دستگاه شما را با نمایش کدهای مختلف به شما نشان دهد.

علت خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

خراب شدن برد پکیج ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما چند دلیل زیر مهمترین و غالب ترین دلایل خرابی بردهای پکیج می باشند. خبر خوب این است که دلایل مشخص و راه های پیشگیری هم ساده است.

ریختن آب بر روی برد، وجود گرد و غبار بر روی برد و همچنین مستهلک شدن و فرسودن شدن قطعات روی برد که به زمان عمر آنها بستگی دارد از دلایل عمده خرابی برد پکیج هستند.

اما این راهم بدانید که ممکن است دلایل دیگری هم برای خرابی برد وجود داشته باشد. مثلا ممکن است برد پکیج ایران رادیاتور بخاطر تغییر در ولتاژ برق  دچار نقص و خرابی شود.

خبر خوب بهره‌برداری بیش از ۱۰ طرح پتروشیمی در سال ۱۴۰۲

بنابراین به‏‌طور کلی ۳ دلیل وجود دارد که وقتی پیش بیاید لازم است اقدام به تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور نمایید.

گرد و غبار و عبور جریان الکتریسیته:

یکی از دلایل اصلی مشکلات برد پکیج وجود گرد و غبار است. وجود گرد و خاک در برد پکیج دلیلی است تا قطعات ریز و الکترونیکی نصب شده بر روی برد به یکدیگر متصل شوند.

بروز این اتفاق باعث می گردد که جریان برق از یک خازن به خازن دیگر وارد شود و همین موضوع به سادگی می تواند باعث خرابی برد گردد.

عمر مفید قطعات:

هر کدام از قطعاتی که بر روی برد نصب شده است دارای یک عمر هستند و قطعه ای نیست که بگوییم بی نهایت عمر می کند.

طبیعی است هر قطعه ای با پایان عمر خود دچار خرابی و نقص شده و مثل روز اول خروجی نداشته باشد.

مشکل قطعات الکترونیکی یک مشکل رایج بوده و ان مشکل چیزی نیست جز گذر زمان.

مثلا یک خازن الکترونیکی می‌تواند ۱۰۰۰ ساعت کار کند و پس از مدتی کارایی خود را از دست خواهد داد.

پس دومین دلیل خرابی بردهای پکیج پایان یافتن عمر مفید آنهاست.

نشت آب بر روی برد:

این مشکل را همه به خوبی درک می کنیم که آب دشمن شماره یک قطعات برقی است.

ساختار و سیستم تولید یک پکیج به نحوی است که آب و الکتریسیته در راستای یکدیگر قرار دارند و نشت و چکه کردن قطرات آب می‌تواند به خرابی برد پکیج ایران رادیاتور منجر گردد.

کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور

همانطور که در بالا گفتیم این برد باعث می شود اگر خطایی در دستگاه وجود داشت در نمایشگر خطا اعلام گردد. نمایش دادن این خطاها از طریق یک سری کد و ارور به مصرف کننده اعلام می‌گردد.

یکی از نکات مهم برای نگهداری صحیح از پکیج، دانستن کد خطاهای آن است که هر کدام معنای متفاوتی دارند و به خرابی بخشی از آن دستگاه اشاره می کنند.

در حال حاضر سایت های مختلفی علت بروز این کدها را تهیه کرده و نحوه رفع آن ارور را هم ارائه کردند که به راحتی میتوان به این کدها و روش های رفع آنها دسترسی پیدا کرد.

کدهای خطا روی پکیج رادیاتور چگونه نمایش داده می شود؟ 

پکیج ایران رادیاتور ممکن است بنا به دلایلی دچار مشکل شده و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. هنگامی که یک نقص در پکیج وجود دارد، معمولاً به عنوان یک خطا یا کد خطا ظاهر می‌شود و به این ترتیب می‌توانید از مشکل مطلع شوید.

توجه داشته باشید که برخی از ارورهای پکیج ایران‌رادیاتور مانند روشن شدن چراغ چشمک‌زن و برخی دیگر از ارورهای پکیج ایران‌رادیاتور به صورت کد خطا به صورت ترکیبی از حروف و اعداد بر روی صفحه نمایش داده می شوند.

رفع کد خطای پکیج ایران رادیاتور 

پکیج‌های ایران‌رادیاتور دارای دو مدل آنالوگ و دیجیتال می‌باشد.

در مدل آنالوگ پکیج ایران‌رادیاتور مانند M24ff کد خطا با روشن شدن چراغ های LED با اعداد ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ در جلوی پنل پکیج نمایش داده می‌شود.

برای مثال اگر چراغ های ۳۰ و ۴۰ همزمان شروع به چشمک‌زدن کنند، این ارور مربوط به مشکل در برد الکترونیکی پکیج است، و باید توسط تکنسین تعمیر پکیج ایران‌ رادیاتور بررسی شود.

کد خطای پکیج ایران‌رادیاتور در مدل‌های دیجیتال مانند پکیج L24FF خطاها به صورت کد خطا در صفحه نصب شده در جلوی پکیج نمایش داده می‌شود.

به عنوان مثال اگر در صفحه پکیج خود خطای پکیج ایران‌رادیاتور E2 را مشاهده کردید نشان دهنده معیوب بودن شعله پکیج شماست و این ممکن است.

به دلایل مختلفی از جمله توقف گاز، خرابی شیر برقی، خرابی یون برای تشخیص شعله و … رخ دهد.

تولید سمعک ایرانی با فناوری روز دنیا

علائم خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

گرم نبودن رادیاتور پکیج، چراغ‌های نمایش در ورژن آنالوگ، کار نکردن پمپ و تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور، ریست شدن دستگاه بعد از این‌که شعله‌ور شد.

نمایش ارور روی صفحه نمایش در سری‌های دیجیتالی و مطلوب نبودن دمای آب گرم همه عبلئم و نشانه هایی هستند که به شما می‌گوید باید یا خودتان دست به کار شوید یا تعمیرکار خبر کنید.

تعمیر برد انواع پکیج های ایران رادیاتور

ایران رادیاتور جزو دسته برندهایی است که در حال حاضر به عرضه انواع مختلفی از پکیج ها می‌پردازد. از بین پکیج های تولیدی این برند، سری E، M  و B دارای برد هستند. در این بخش به معرفی تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور در سه سری قید شده می پردازیم.

در سری B پکیج های۲۴۰۰۰ ایران رادیاتور BM 24CFو همچنین پکیج ۲۴۰۰۰ ایران رادیاتور BM 24FFتولید شده است. در این سری از پکیج ها مشکلات برد پکیج ایران رادیاتور به ارائه انواع خطاها ارتباط دارد.

در سری M تنها یک مدل به نام  مدل ۲۴۰۰۰ ایران رادیاتور M24FF و M24CF وجود دارد که از برد برای ارائه خدمات استفاده می کنند. تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff بسیار ساده است.

کافیست ابتدا درک کنید که مشکل از چه بخشی نشات گرفته و سپس برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. شایان ذکر است که تفاوتی بین تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور مدل FF با CF وجود ندارد.

در واقع تفاوت تنها در دارا بودن فن است. مدل FF با فن کار کرده و CF فاقد آن است.

در سری E ما دارای مدل های:

مدل ۲۸۰۰۰ ایران رادیاتور ES28FF و مدل ۲۴۰۰۰ پکیج ایران رادیاتور E24CF و مدل ۲۴۰۰۰ ایران رادیاتور E24FFهستیم.

وجه تمایز این سری با سایر سری های ذکر شده این است که گاهی اوقات ممکن است خدمات تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور به بخش نمایشگر نیز مربوط شود؛

زیرا تنها سری  E در پکیج های ایران رادیاتور است که از نمایشگر دیجیتال بهره می برد.

در این مدل هم نیز مانند سایر مدل ها، خرابی برد پکیج ایران رادیاتور مربوط به ارورها یا کار نکردن دیگر بخش های پکیج است که در بخش بعدی به طور کامل به این موارد می پردازیم.

برد پکیج را تعمیر کنیم یا تعویض نماییم؟

حال که فهمیدیم برد چیست و علت خرابی آن چه می باشد و چگونه باید به رفع ایرادات آن بپردازیم سوال این است که آیا اصلا تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور به صرفه می باشد یا نه بهتر است که دست به تعویض بزنیم؟

امیدرسان، رسانه امیدبخش

پاسخ را باید اینگونه گفت که طبیعتا اگر بتوان برد را تعمیر نمود بسیار بهتر است. چراکه قطعه ای که توسط کارخانه بر روی پکیج نصب میشود از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعات موجود در بازار آن کیفیت را ندارند.

همچنین هزینه تعمیر به شرط اینکه تعمیر کار فرد با تجربه و منصفی باشد کمتر از هزینه تعویض است.

هزینه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

همانگونه که می دانیم خرابی پکیج ایران رادیاتور صرفا به یک یا دو دلیل خاص نیست و ممکن است دلایل مختلفی موجب خرابی برد پکیج ایران رادیاتور شما شده باشد. بنابراین نمیتوان هزینه ثابتی را برای آن تعیین و اعلام کرد.

همچنین قابل ذکر است که هزینه تعمیر برد بسته به قطعه تعمیری و یا تعویضی دارد و اکنون در شرایطی هستیم که قیمت قطعات و لوازم در همه زمینه ها دائما در حال تغییر بوده  و قیمت ها ثابت نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا