بهترین روش کاهش ورم بینی/ از مصرف قرص آناهیل تا نوشیدن آب کرفس و آناناس

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که قبل از فرا رسیدن ایام عید اقدام به جراحی بینی کرده اید پس حتما الان مهمترین دغدغه شما کاهش ورم بینی و برگشتن بینی به حالت مطلوبی است که می‌خواهید.

برای کم کردن ورم بینی پس از عمل جراحی نکات و دستورالعمل های مختلفی وجود دارد که همیشه این نکات توسط پزشک معالج به فرد زیباجو اطلاع داده میشود.

اما جدای از اقداماتی همچون کمپرس یخ و یا نحوه نشستن و یا خوابیدن یک راهکار دیگری هم وجود دارد که مکمل دیگر روش ها بوده و نتیجه کار هم رضایت بخش است.

راهکار موثر برای کاهش ورم بینی، مصرف خوراکی ها و قرص های مخصوص است که انواع مختلفی داشته و همه باید تحت نظر پزشک معالج مصرف گردند.

روش های کاهش ورم بینی

برای کاهش ورم بینی پس از عمل جراحی راهکارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام به اندازه ای اثرات خود را بر بینی و نواحی اطراف آن گذاشته و در مدت کوتاهی شاهد کاهش ورم بینی خواهیم بود.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم به مواردی اشاره کنیم که باعث کاهش ورم بینی می شود می توان چنین بیان کرد که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف میزان قابل توجهی آناناس تازه و آب کرفس، می توان دوره ورم بینی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

همچنین، پیاده روی نیز می تواند عاملی مؤثر در بهبود سریعتر ورم بینی باشد. آناناس تازه از آن رو توصیه می گردد که به بهبودی کبودی سریعتر صورت پس از انجام عمل جراحی بینی، بسیار کمک می نماید.

تزریق کورتون برای کاهش ورم بینی

یکی دیگر از راهکارهای کاهش ورم بینی تزریق آمپول کورتون است که اثرات آن پس از یک هفته خود را نشان خواهد داد و بسته به میزان و دفعات تزریق میتوان به کاهش ورم بینی امیدوار بود.

طبیعتا تنها کسی که می تواند تزریق کورتون را برای شما تجویز کند خود شخص پزشک جراح است. در غیر اینصورت به مشورت های گاه و بیگاه دیگران توجه نکنید و نظر پزشک خود را جویا شوید.

در اکثر اوقات جراحان و پزشکان این حوزه (زیبایی) در موارد خاصی تزریق آمپول کورتون را پیشنهاد می دهند. مثلا برای کسانی که پوست آنان در ناحیه بینی، بسیار ضخیم است. همچنین برای افرادی که باید جراح روی بینی آنها، عمل ترمیمی انجام دهد. همچنین برای بیمارانی که روند درمان خوبی نداشته و ورم بینی آنها با گذشت مدت زمان زیادی هنوز تغییرات دلخواه را نداشته است.

در خصوص عوارض مصرف کورتون باید گفت که ایجاد فیبروز و ورمی که در نتیجه آن در ناحیه بینی ایجاد می‌شود، بر شکل و ظاهر بینی اثری نامطلوب دارد.

مصرف آب کرفس برای کاهش ورم بینی

یکی دیگر از راهکارهای کاهش ورم بینی مصرف گیاه معروف و پر از خواص کرفس است. در باب فواید مصرف کرفس نکات و مطالب زیادی وجود دارد. اما در اینجا ما به خاصیت ضد التهابی مصرف کرفس می پردازیم که در این خصوص باید گفت مصرف کرفس بخصوص نوشیدن آب کرفس، یک مایع بسیار عالی برای کاهش ورم بینی پس از انجام عمل رینوپلاستی است.

همچنین بخوانید : آی تی توس

همانگونه که مصرف میوه آناناس یک پیشنهاد رایج برای کاهش ورم بینی است، مصرف آب کرفس پس از انجام عمل رینوپلاستی هم یک توصیه فروان توسط پزشکان است.

آب کرفس سبب کاهش ورم بینی و همچنین رفع کبودی های ناشی از عمل رینوپلاستی میشود. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که مصرف کرفس هیچ گونه ضرری ندارد و با خیالت راحت میتوانید این گیاه پرخاصیت را به سبد مواد غذایی خود اضافه کنید.

بهترین قرص برای کاهش ورم بینی

اگر بخواهیم بهترین روش درمانی برای کاهش ورم بینی توصیه کنیم که کاهش ورم بینی را تسریع می کند مصرف قرص آناهیل است. یک قرص زرد رنگ اما پر طرفدار که  اکثر پزشکان مصرف آن را برای زیباجویان خود نسخه پیچی می کنند.

قرص آناهیل چیست؟

بروملین ماده موجود در این قرص پر مصرف است، این ماده در ابتدا برای اهداف پزشکی خاص مورد استفاده قرار می گرفت. اما اکنون بعنوان یک قرص کاهش دهنده ورم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. بروملین یک ترکیب از مواد تشکیل دهنده ساقه و هسته میوه آناناس است. بنابراین خود میوه آناناس هم خاصیت ضد ورم داشته و مصرف آن در دوران نقاهت در کاهش یافتن ورم بینی موثر است.

این ماده موثر (بروملین)به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضد تورم مورد استفاده بیماران و مورد تجویز پزشکان است. البته این ماده فوایدی دیگری هم دارد که اگر بخواهیم مثالی بزنیم می توان به داشتن خواص فیبرینولیتیک آن اشاره کرد. این ماده خاصیت ضد درد و ضد ترومبوتیک دارد.

در اهمیت این ویژگی باید توضیح داد این ماده سبب می‌شود تا خون لخته نشده و به همین علت ورم بینی و یا هرجای دیگری کاهش یابد.

امروزه مصرف قرص آناهیل که متشکل از بروملین است، جزو نسخه های دائمی جراحان و پزشکان زیبایی پس از انجام عمل جراحی می باشد.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد دلیل تجویز این دارو جلوگیری و کاهش عوارض بعد از عمل جراحی زیبایی است. چرا که همانطور که می دانید از جمله شایع ترین عوارض انجام عمل زیبایی بینی، ایجاد ورم و کبود شدن ناحیه اطراف بینی و زیر چشم فرد زیباجو می باشد.

مصرف بیشتر آب و ویتامین و فیبر در دوران نقاهت

مصرف مداوم آب نوشیدنی، خوردن انواع فیبرها و ویتامین ها و استفاده از کمپرس آب یخ در ۲۴ ساعت پس از عمل جراحی، و همچنین رعایت نکاتی همچون عدم مصرف نمک، الکل، ورزش‌های سنگین از جمله مواردی است که موجب بهبود ورم بینی شده تا در کمترین زمان به ظاهر و فرم مطلوب خود دست یابید.

پرهیز از محیط های پراسترس

در کنار همه اینها این نکته را هم بدانید که حضور در محیط های آرام و لذت بخش در بهبود ورم بینی موثر است. در ایام نقاهت سعی کنید با مطالعه کتاب های خوب و انگیزشی و مشاهده فیلم های خوب و امید بخش نهایت بهره را از این ایام برده و روح  و روان خود را هم تسلی ببخشید.

همچنین فراموش نکنید که همانگونه که نمک برای بینی جراحی شده مضر است و موجب افزایش ورم بینی میشود خبرهای منفی و مایوس کننده هم اثرات وضعی مشابهی بر روح و روان شما دارد. لذا سعی کنید نه تنها در این ایام بلکه برای همیشه به دنبال اخبار خوب و امیدبخش باشید.

سعی کنید با پیگیری اخبار خوب و خوشحال کننده سرعت درمان خود را تسریع ببخشید. یکی از راههای مشاهده و پیگری اخبار خوب و امیدبخش مراجعه به سایت و کانال های خبری پایگاه خبری امیدرسان است که هدف اصلی آن انتشار و گسترش اخبار خوب و امیدبخش در جامعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا