با حمایت بنیاد مستضعفان و در فاز نخست: بزرگترین طرح آبیاری روستای پری زنجان به اتمام رسید

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، با حمایت بنیاد علوی و در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور، بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار آب سطحی در استان زنجان انجام شد.

مسئول پروژه های عمرانی بنیاد علوی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار آب سطحی این استان در روستای پری از توابع شهرستان ماهنشان در حال انجام است، گفت: در فاز نخست ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این روستا با حمایت بنیاد علوی لوله‌گذاری شده است‌.

محمدرضا اشرفی افزود: انتظار می رود با تکمیل سد معیشتی بالادست در فازهای بعدی، برای ۸۰۰ هکتار از مزارع این روستا نیز طرح آبیاری تحت فشار اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح بیش از ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است، ادامه داد: در جهت تکمیل این طرح عظیم، مجوزهای لازم جهت احداث استخر معیشتی به حجم بیش از ۱۵۰ هزار متر مکعب اخذ شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار و شروع پروژه قرار دارد.

اشرفی ادامه داد: برآورد ریالی این طرح 175 میلیارد ریال است که بخشی از آن (18 میلیارد ریال ) توسط بنیاد علوی و به صورت بلاعوض تامین می شود.

وی سهم جهاد کشاورزی را 70 میلیارد ریال، آورده کشاورزان 40 میلیارد ریال و تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت ( اعطایی از طرف بنیاد علوی ) را 33 میلیارد ریال اعلام کرد.

مسئول پروژه های عمرانی بنیاد علوی بیان کرد: این طرح به صورت ثقلی طراحی شده و قرار است بدون نیاز به پمپاژ، آب‌رسانی به مزارع این روستا انجام شود.

وی تصریح کرد: مزارع روستای پری پیش از این به صورت سنتی آبیاری می‌شد و هدر‌رفت آب در تابستان تا ۷۰ درصد می‌رسید.

اشرفی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با تکمیل این طرح بهره‌وری و برداشت محصول کشاورزی تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد گفت: هدر‌ رفت آب در تابستان به کمتر از ۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

خاطرنشان می شود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بر اساس رسالت اجتماعی خود در جهت خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور و حمایت از اشتغال‌ پایدار در شهرستان ماهنشان فعالیت می‌کند‌.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا