با حمایت بنیاد علوی 62 گروه جهادی سلامت به مناطق کمتر برخوردار اعزام شدند/ ساخت و تجهیز 40 بیمارستان 33 تختخوابی در سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مدیرعامل موسسه سلامت بنیاد علوی گفت: 62 گروه جهادی پزشکی در 5 ماه نخست امسال با اعزام به مناطق کمتر برخوردار در سه حوزه دهان و دندان، چشم و سطح یک سلامت مادران باردار و شیرده خدمات مورد نیاز را ارائه کرده اند.

علی ابرازه در گفت وگویی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال، تعداد گروه های پزشکی اعزامی به مناطق محروم به 100 گروه خواهد رسید.

وی این توضیح را نیز داد در حالی که اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم روز به روز در حال افزایش است که این اقدام در ابتدای امسال (فروردین ماه) با اعزام 5 گروه آغاز شد.

مدیرعامل موسسه سلامت علوی تاکید کرد: تمامی فعالیت های این موسسه در جهت کمک به بهبود سلامت و ارتقاء آن در نقاط کمتر برخوردار کشور در راستای اقدامات وزارت بهداشت بوده و هیچ گونه موازی کاری انجام نمی شود.

وی گفت: گروه های جهادی در حوزه مراقبت های دهان و دندان انواع خدمات شامل ویزیت، ترمیم، پروتز، عینک و …را با حمایت بنیاد علوی به صورت رایگان ارائه می دهند.

ابرازه ادامه داد: مراقبت های پزشکی از مادران باردار و شیرده هم اکنون در 170 شهرستان هدف در حال انجام است و در مرحله دوم از شهریورماه جاری ارائه خدمات یکپارچه و جامع در 35 شهر دارای شاخص های پایین تر نسبت به سایر نقاط کشور اجرایی خواهد شد.

وی توضیح داد: 35 شهر مورد نظر حوزه سلامت مادران باردار و شیرده در 5 استان واقع شده اند و براین اساس نیز 8 دانشگاه و دانشکده جهت خدمات دهی شناسایی شده اند.

مدیرعامل موسسه سلامت علوی از زاهدان، چابهار، زابل، ایرانشهر به عنوان شهرهایی نام برد که از شهریورماه امسال در آنجا تمامی اقدامات مورد نیاز مادران باردار و شیرده اعم از آموزش های مراقبت های بارداری و شیردهی تا ارائه مکمل های دارویی به طور کامل ارائه خواهد شد.

وی درعین حال گفت: آموزش‌های پیش از بارداری، مراقبت‌های حین بارداری و پس از بارداری، مراقبت های نوزاد، ارائه مکمل‌های غذایی و دارویی، تجهیزات زایمانی و تامین هزینه ایاب و ذهاب و اسکان برای مادران ساکن مناطق دورافتاده از دیگر اقدامات موسسه سلامت بنیاد علوی در حوزه سلامت مادران است.

ابرازه تصریح کرد: ارائه خدمات در سطح دو و سه مادران باردار و شیرده توسط کارکنان مراکز بهداشتی انجام خواهد شد.

وی کمک به تجهیز و نوسازی خانه های بهداشت را از دیگر اقدامات بنیاد علوی در حوزه سلامت اعلام کرد و افزود: ساخت و تجهیز 40 بیمارستان 33 تختخوابی و به روزرسانی تجهیزات این بیمارستان‌ها از جمله اقدامات سال گذشته در مناطق محروم کشور است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا