بازهم خبر خوب اقتصادی؛ رشد ساخت مسکن از منفی ۶.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد مثبت رسید

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد.

هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند که در ادامه مروری بر مهمترین بخش های آن این کارنامه پر برکت خواهیم داشت.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ و چهار ماهه امسال بیش از یک میلیون قطعه زمین وارد سامانه بخش روستایی شده که بخشی از آن تحویل مردم شده و این یک عدد بی‌سابقه است.

در دولت سیزدهم سالانه ۹۴ هزار فقره پروانه ساخت مسکن در بافت فرسوده صادر شد در حالی که در ۸ سال دولت قبل سالی ۴۷ هزار پروانه صادر می شد.

بیش از ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است آمارهای بانک مرکزی نشان‌دهنده رشد تولید و ساخت مسکن از منفی ۶.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ و در مجموع رشد ۱۴ درصدی است.

در بخش راه‌های روستایی احداث هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی در دولت سیزدهم به ثبت رسید.

در بخش حمل و نقل دریایی، با عقد قرارداد با هندی ها در بندر چابهار، عقد قرارداد با اماراتی‌ها در بنادر شمالی کشور، همچنین همکاری با عمانی‌ها و قطری‌ها اقدامات خوبی در دست اجراست.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا