افزایش ایمنی محیط کار صنایع با کمک شرکت رسا

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، شرکت رسا، در راستای افزایش ایمنی محیط کار صنایع، محصولات دانش‌بنیانی را برای اولین بار در ایران عرضه کرده است که به صاحبان صنایع کمک می کند تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند محل حادثه را ایمن و به وضعیت عادی بازگردانند.

اسپیل کیت چیست؟

اسپیل کیت نام تجاری محصولی از شرکت رسا است که باعث مهار، جذب، جمع ‌آوری و خنثی ‌سازی مایعات شیمیایی ریخته شده نظیر اسیدها، بازها، حلالها و … در محیط های صنعتی می‌شود.

با استفاده از این محصول می‌توان به آسانی و با سرعت بالا و بدون نیاز به استفاده از آب و رقیق کردن، مایعات ریخته شده را تبدیل به پسماند جامد و قابل جمع‌آوری نمود.

تجهیزات ایمنی شرکت رسا

استفاده از آب در بعضی حوادث نه تنها غیر مفید بلکه باعث تشدید واکنش ‌های شیمیایی می­ شود. استفاده از بسته جاذب رسا باعث می‌­شود محل حادثه در کمترین زمان پاک‌سازی و به حالت عادی برگردانند.

ویژگی‌های اسپیل کیت

  • قابل عرضه در انواع مختلف لوله‌ای، پد، بالشتک، رول، فله و کیف پرتابل
  • قابل عرضه در رنگ‌های مختلف زرد، آبی و سفید
  • قابل عرضه به دو صورت الیافی یا پودری
  • سهولت در جمع‌آوری و امحا
  • جاذب هر نوع مایع
  • تضعیف و خنثی‌سازی اسید و باز
  • بازگرداندن سریع محل بحران به حالت عادی
  • سرعت جذب بالا و جلوگیری از گسترش ریزش
  • تبدیل پسماند جامد به مایع
  • عدم نیاز به آب

تجهیزات شست و شوی مصدوم

شرکت رسا برای کمک به کارکنانی که در سوانح محیط کار در معرض پاشش مواد شیمیایی خطرناک و آسیب‌زا قرار دارند، اقدام به تهيه تجهیزات شستشوی مصدوم کرده است.

این محصول که امکان پاشش آب تحت فشار به مدت 15 دقیقه را به عنوان کمک‌های اولیه‌ی ضروری در محیط صنعتی فراهم می‌کند، دارای شرايط مناسب برای شستشوی چشم و سایر نقاط بدن است.

این محصول قابلیت تامین آب با فشار و حرارت مناسب برای شستشوی چشم، پوست و نقاط آلوده شده را دارد و برای موارد بسیار اضطراری و در مکان‌هایی که تجهیزات اصلی کمک ‌های امدادی در دسترس نیست بسیار پرکابرد خواهد بود.

انواع تجهزات شست و شوی مصدوم

سیستم های شست و شوی با  لوله کشی

تجهیزات شست و شوی با لوله کشی، به طور ثابت در يک محل نصب  و دائم به منبع آب لوله کشی متصل هستند. این تجهیزات می‌توانند روی دیوار، کف و یا سقف محیط های صنعتی نصب شوند.

سیستم شست وشوی کابين دار مستقل

این نوع از سیستم شست و شوی اضطراری نیاز به لوله کشی ندارد و دارای کابين و منبع آب مستقل هستند. پس از هر بار مصرف مجدد منبع آن بايد پر شود.

تجهیزات ایمنی شرکت رسا

برای جابجایی کابين به نقاط مختلف بايد از جرثقیل و کاميون استفاده کرد. این سیستم مناسب فضاهایی است که امکان استفاده از سیستم آب لوله کشی وجود نداشته باشد.

تجهیزات شست و شوی قابل حمل

اين گروه از تجهیزات شبیه به تجهیزات کابین دار و دارای منبع تامین مستقل هستند. تفاوت آنها در امکان جابجا کردن آنها توسط يک فرد به تنهایی است.

اين تجهيزات را می­ توان به راحتی در مکان هایی که دسترسی به آب لوله کشی و تردد جرثقیل وجود ندارد نصب کرد. چشم شوی و دوش پرتابل از نمونه تجهیزات اين گروه است.

انواع چشم شوی

چشم شوی با  لوله کشی (plumed)

در این نوع چشم شوی به مخزن حاوی مایع شست و شو (آب و مایعات ضد عفونی کننده) از طریق لوله کشی متصل می‌شود و آب مورد نیاز را با سرعت و فشار مناسب تامین می‌­کند.

این نوع چشم شوی از طریق قلاب یا تکیه گاه روی دیوار یا سقف نصب می شود و دارای تجهیزاتی چون مخزن جمع آوری قابل تعویض و یا اتصال از طریق لوله فاضلاب به چاه و قسمت تخلیه است.

چشم شوی قابل حمل (self-contained)

چشم شوی قابل حمل دارای یک مخزن آب و مایع شست و شو است که در هر بار استفاده مایع مورد نیاز را به مدت 15 دقیقه با فشار و سرعت مناسب تامین میکند.

آب مخزن های همراه این سیستم قابل تعویض است و بعد از هربار استفاده جایگزین میشود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که فشار آن با کمک نیروی جاذبه و به صورت ثقلی تامین میشود و به راحتی می‌توان آن را روی میز، پایه و چرخ دستی و یا دیوار قرار داد.

پالت جلوگیری از نشت مایعات (اسپیل پالت)

 سطح شیبدار حمل بشکه روی پالت

اسپیل کيت برای پاشش محدود طراحی شده است. برای جلوگیری از پاشش زياد، راه مناسب استفاده از اسپیل پالت است.

اين پالتها برای نگهداری بشکه های مواد شيميايي و تانکها در انبارهای، سايتهای توليدی، کارگااهها و آزمایشگاهها طراحی شده­اند.

ظروف مواد شیمیایی روی پالت ها قرار می‌گیرند و در صورت نشتی، مواد شيميايي  به جای جاری شدن در محیط، در محفظه پالت جمع می­‌شوند.

پالتها دارای دارای درپوشی برای بازیافت مواد شیمیایی جمع شده در محفظه هستند. اين امر علاوه بر بالا بردن استانداردهای ايمنی محيط کار، بازيافت مواد گران قيمت در صورت نشتی را ممکن می ‌سازد.

محصولات ایمنی شرکت رسا

برای امنيت بيشتر می­توان دور پالتها را با کیت های لوله ای جاذب پوشاند. این امر کمک  میکند تا در صورت پر شدن محفظه پالت، خطری محیط های صنعتی و کارگران را تهدید نکند.

تهران- نرسیده به چهارراه ولیعصر- خیابان بالاور پلاک ۷- پارک فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، ساختمان ابن سینا طبقه همکف واحد ۱، شرکت ریزسامانه های سبز آینده

آدرس سایت شرکت رسا:  https://www.memsrasa.com

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا