کفش‌های ارزان را می‌خرم و به افراد نیازمند هدیه می‌کنم/درخواست متعدد مردم برای کمک مالی و شریک شدن در ثواب کار خیر

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، این روز‌ها صفحه اقتصادی روزنامه‌ها به‌اندازه صفحه حوادث‌، هیجان‌انگیز، پرمخاطب و البته تلخ شده است، هر روز می‌شنویم که وضع بازار خراب‌تر است؛ بالا رفتن قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی قابل انکار نیست، اما به هرحال در این اوضاع بد اقتصادی افرادی به‌خاطر منافع شخصی و زودگذر خود اقتصاد کشور را دچار ضرر می کنند می‌دهند، اما در این بین افرادی هم هستند که هنوز هوای همنوع و همشهری خود را دارند.

Omidresan.ir

در این گزارش به سراغ یکی از کفاشان قدیمی کرمانشاه رفتیم که به‌صورت رایگان و مجانی اقدام به اهدا و یا تعمیر کفش‌ به افراد بی‌بضاعت و نیازمند می‌کند و با دستان پیر و پینه‌بسته‌اش مرزهای مهربانی و محبت را جابه‌جا و مرام و انصاف را با عملش به اهل منطق یاد می‌دهد.

به گزارش امیدرسان، این کفاش یکی از کسبه‌های کنار خیابان آزادی کرمانشاه است که سال‌ها همه اهالی شهر او بساط کفاشی او را می‌شناسند. فردی مهربان که دستی در کار خیر دارد، دست‌های کار‌کشته‌اش هنوز در کوبیدن میخ‌های ر​یز کفش‌ها خطا نمی‌‌رود، دلسوزانه و دقیق کار مراجعین را راه می‌اندازد؛ نه دنبال بیمه خود است، نه بازنشستگی خود و نه حتی می‌خواهد کسی او را زیر پوشش چتر کوچکش بگیرد.

نام این کفاش شمس‌اله الفتی و متولد ۱۳۵۱ است، شغل پدرش معدن بوده و هم‌اکنون با همسر و دو فرزندش در منزلی ۴۵ متری در محله ده‌مجنون کرمانشاه سکنی دارد.

با او شمس اله که همصحبت می‌شوی مهربانی را به خوبی در چهره‌اش می‌بینی، با لبخند سخن می‌گوید. رضایت او از زندگی‌اش را به خوبی احساس می‌کنی. درباره شغلش با لحنی مهربان می گوید: شغلم از ابتدا کفاشی بود، اما پس از مدتی در کنار دکتری به دندانسازی تجربی مشغول شدم، ولی به‌دلیل اینکه به کفاشی علاقمند بودم، دوباره به سمت این شغل برگشتم.

این کفاش شکرگزار افزود: الحمدالله که خداوند این توان را به من داده که با این کار نان حلال بر سر سفره زن و بچه‌ام ببرم.

از نوشته‌ای که بر روی چرخ بساط کفاشی‌اش نصب کرده پرسیدم که پاسخ داد: «برای افراد بی‌بضاعت کفاشی رایگان است». او ادامه داد: حدودا سه سال است این نوشته را اینجا نصب کرده‌ام، همسرم همیشه بنده را به خاطر این کار تشویق می‌کند، البته همسرم هم نیز در حد توان به همسایه‌هایمان توجه دارد. نمی‌گویم دارایی‌ام زیاد است و پول زیادی برای کار خیر هزینه می‌کنم، اما به هر حال سعی می‌کنیم پیشتاز کار خیر در محله خودمان باشیم.

کفش‌هایی که ارزان به‌فروش می‌رسند را می‌خرم و تعمیر می‌کنم تا حداقل یک‌سال خوب کار کنند و بعد آن را به افراد نیازمند هدیه می‌دهم.

الفتی در حالی که مشغول به تعمیر رایگان کفش یک مشتری است، می گوید: من نمی‌توانم زیاد به مردم کمک کنم، ولی تاجایی که بتوانم کوتاهی نمی‌کنم. برای همین همیشه کفش‌هایی که ارزان به‌فروش می‌رسند را می‌خرم و تعمیر می‌کنم تا داقل کفش‌ها یک‌سال خوب کار کنند و بعد آن را به افراد نیازمند هدیه می‌دهم، این کار را هم به برادر کفاشم پیشنهاد دادم و الحمدالله او هم از این کار استقبال کرد.

وی تصریح کرد: افرادی هم بوده‌اند که خواستار کمک مالی برای شریک شدن در این ثواب بوده‌اند، اما من چون از کسی کمک مالی نمی‌گیرم توصیه‌ام به آنها این است که اگر می‌خواهند کمک کنند وسایل اولیه را تهیه کنند تا برای افراد بی‌بضاعت از آن‌ وسایل استفاده کنم.

این کفاش در پایان، افزود: امیدوارم روزی برسد که در ایران بخصوص کرمانشاه بیکاری وجود نداشته باشد.؛ معتقدم یک انسان تا فعالیت نکند به جایی نمی‌رسد، هرکس باید در حد توان و لیاقت و معلومات خود کار کند، چون کسی از تنبلی به جایی نمی‌رسد؛ به هر عنوان و هر شکلی کار کردن بهتر از بیکار بودن است.

امیدرسان رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا