کارت سفر امسال اجرایی می‌شود

علی اصغر مونسان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و ستاد خدمات سفر این استان در پاسخ به درخواست استاندار خراسان رضوی مبنی بر واگذاری ابنیه تاریخی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید به اندازه تمام دولت‌های گذشته مرمت و بهره‌برداری بناهای تاریخی واگذار شده است.

مونسان تأکید کرد: آمادگی داریم به غیر از بناهای تاریخی سطح یک و نفیس مانند برج نجومی رادکان، قلعه فلک الافلاک و غیره که غیرقابل واگذاری است، بقیه را واگذار کنیم. در آرامگاه فردوسی ساماندهی جلوخان را به شهرداری واگذار کردیم و در فاز بعدی هم با شهرداری همراهی می‌کنیم که ورودی آرامگاه فردوسی ساماندهی شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با قدردانی از زحمات اعضای ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: حضور رزم حسینی را برای استان خراسان رضوی به ویژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری غنیمت می‌دانم. هر اختیاری که دارم در اختیار استاندار قرار می‌دهم و ایشان حق دارد از تمام اختیارات استفاده کند و تنها دغدغه، رعایت ضوابط میراث فرهنگی است که استاندار نیز این دغدغه را رعایت می‌کند.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ با وجود مشکلات اقتصادی که در دیگر بخش‌ها وجود داشت، گردشگری پررونق به پیش رفت و درصد اشتغال هتل‌ها خوب بود و ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد شد. تفاوت نرخ ارز برای گردشگری ورودی کشور غنیمت بود و کمک شایانی به ورود گردشگر کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با  با بیان این که ۲ مصوبه خوب در سال ۹۷ برای حوزه گردشگری داشتیم، گفت: یک مصوبه مربوط به قانون واگذاری اراضی بود که برای تغییر کاربری توانستیم مصوبه بگیریم و معافیت خوبی برای سرمایه‌گذاران در پروژه‌های گردشگری گرفتیم، این مصوبه در اواخر اسفند سال گذشته ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مصوبه دیگر معافیت از حقوق گمرکی برای تجهیزات گردشگری بود که ساخت داخل ندارند که دولت همراهی کرد و تا پایان فروردین باید آیین نامه را ابلاغ کنیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا