چگونه زمان مرگ را محاسبه کنیم/ مهمترین عوامل افزایش طول چیست/ باید خوب خورد و خوب خوابید

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، همواره افرادی وجود دارند زمانی که اسم مرگ را در مقابل آن ها می آورید بسیار دلهره و هراس دارند اما باید بدانید زمان مرگ موضوعی نیست که بتوان آن را درک کرد. به طور کلی برخی از افراد نسبت به آگاهی از محاسبه زمان و سن و آنالیز مرگ بسیار هراس دارند. در نظر داشته باشید کسی تا به حال زمان مرگ خود را ندانسته است مگر اینکه با دیدن خوابی یا مسائلی از این قبیل برایش نوعی الهام شده باشد به هر حال زمان دقیق مرگ را کسی نمی داند جز خداوند بزرگ.

بهتر است بدانید اگر چه در تعیین زمان دقیق مرگ کسی جز خداوند قادر به انجام این کار نیست اما شما همواره با انجام یکسری کارهایی می توانید در طول عمر خود دخیل باشید، به هر حال انسان تا حد زیادی می تواند در امور مربوط به خود و افزایش طول عمر خود تلاش کند.

در زمان های گذشته به خاطر اینکه انسان ها از مشکلات عدیده ای همچون تغذیه نامناسب، عدم فعالیت و غیره برخوردار نبودند سن انسان ها بیشتر بود. در واقع در آن زمان وقتی که انسان ها از غذاهای متنوعی تغذیه می کردند نسبت به سلامت آن آگاهی داشتند اما امروزه به خاطر استفاده انسان به صورت گسترده از انواع غذاهای فرآوری شده، فست فود، نوشابه و غیره سلامت غذاهای مورد استفاده بشر تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است؛ لذا این موارد تاثیر بسزایی در طول عمر و زمان مرگ دارد.

دلایل مرگ و میر انسان

بنابراین می توان گفت از دلایل مهم مرگ در زمان های قدیم بیشتر جنگ، بلای طبیعی و یا شیوع یک بیماری سخت بود اما امروزه انسان با بیماری های مختلفی همچون سرطان و غیره دست و پنجه نرم می کند که منشا اصلی آن ها ممکن است تغذیه ناسالم و یا ورزش نکردن و عدم فعالیت های روزانه باشد. در این مقاله می خواهیم به عوامل تاثیر گذار در محاسبه زمان و سن و آنالیز مرگ بپردازیم.

مهمترین عوامل در افزایش طول عمر

همان گونه که پیش از این بیان کردیم عوامل متعددی وجود دارد که انسانها با رعایت این موارد می توانند از طریق محاسبه زمان و سن و آنالیز مرگ به طول عمر بیشتری دست پیدا کند در این قسمت به بیان مهمترین عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می پردازیم.

– تغذیه مناسب

به گزارش امیدرسان، یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا با استفاده از آن میزان طول عمر شما افزایش داشته باشد تغذیه مناسب می باشد، بنابراین شما می‌توانید از یک رژیم غذایی سالم استفاده نمایید.

در میان غذا ها برخی از مواد غذایی وجود دارد که از طریق مصرف آن ها می توانید بر طول عمر خود بیفزاید؛ به عنوان مثال استفاده از میوه ها و سبزیجات یکی از انواع رژیم غذایی سالم است.

به طور کلی بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که صورت گرفته می توان نتیجه گرفت افراد بی شماری در سراسر جهان هستند که از سبزیجات و میوه ها به عنوان یک رژیم غذایی سالم استفاده می کنند، بنابراین با توجه به مواد مغذی که درون این مواد وجود دارد افراد بدن سالم تری داشته و در نهایت دچار انواع بیماری ها نخواهند شد.

سبزیجات و میوه هایی که استفاده می کنید در واقع دارای خواص منحصر به فردی هستند که هر یک از آن ها برای رفع سموم مختلفی که ممکن است در بدن وجود داشته باشد بسیار ضروری است. افرادی که از میوه ها و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

بنابراین کمتر دچار بیماری هایی همچون سرطان و بیماری های قلبی و عروقی می گردند لذا برای داشتن بدنی سالم باید از مواد غذایی سالم و کم کالری استفاده کنید.

حتماً شما هم می دانید که بدن انسان علاوه بر میوه و سبزیجات به غذاهای دیگری هم نیاز دارد به عنوان مثال می توان به مصرف ماهی اشاره نمود. مصرف گوشت ماهی به شما کمک می کند تا در مقابل خطرات گوناگونی همچون بیماری‌های قلبی مصون بمانید.

از مهمترین انواع ماهی با خاصیت های زیاد می توان به ماهی قزل‌آلا، خاویاری و ساردین اشاره نمود که مزایای استفاده از این ماهی ها بسیار زیاد است و از جمله محصولات غذایی سرشار از ویتامین D, Aمی باشد. به همین خاطر به شما کمک می‌کند تا یک سیستم ایمنی بسیار قوی داشته باشید.

وجود امگا ۳ در ماهی باعث می‌ شود تا از برخی بیماری هایی همچون سکته مغزی، سکته قلبی در امان باشید؛ علاوه بر آن یکی از بهترین رژیم های غذایی به منظور مقابله با آلزایمر به شمار می رود.

اگر می خواهید در موقعیت محاسبه زمان مرگ سنتان کم نباشد توجه زیادی به تغذیه داشته باشید. به طور کلی داشتن رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب به شما در افزایش طول عمر بسیار کمک می کند.

– ورزش

بهتر است بدانید ورزش کردن در طول روز یکی دیگر از بهترین راهکارها به منظور افزایش طول عمر انسان می باشد، زیرا شما از طریق انجام فعالیت های ورزشی می توانید از بروز بسیاری از بیماری های مختلف پیشگیری نمایید. به طور کلی یکی از انواع ورزش ها دویدن در طول روز می باشد.

افرادی که اصلاً فعالیت بدنی و جسمی ندارند و در طول روز مدام نشسته اند بیشترین افرادی هستند که ممکن است به بیماری های دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی مبتلا گردند که متاسفانه این بیماری ها سالانه تعداد افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند.

برای اینکه یک بازه زمانی طولانی را زندگی کنید بهتر است به موارد اشاره شده همچون ورزش کردن و تغذیه مناسب توجه کافی داشته باشید. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته می توان نتیجه گرفت زمانی که انسان شروع به دویدن می کند تا حد زیادی کلسترول اضافی موجود در بدن کاهش پیدا می کند.

در واقع این میزان از کلسترول در زمانی که در خون تجمع پیدا می‌کند منجر به ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می گردد، اما در زمان دویدن بدن شروع به تولید کردن سلول لیپوپروتئین می کند که این سلول ها باعث ایجاد تعادل برای کلسترول باقیمانده در خون می گردد.

در حالت کلی هر گاه بدن فعالیتی را همچون دویدن آغاز می کند میزان ضربان قلب افزایش یافته و با هر بار ضربه قلب قدرت بیشتری را به دست می آورد، در نهایت چنین کاری باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و افزایش طول عمر را به دنبال دارد.

با توجه به تحقیقات و بررسی های صورت گرفته می توان گفت دویدن به شکل آهسته به اندازه یک الی دو ساعت در طول هفته باعث طولانی تر شدن عمر مردان و زنان می گردد.

بنابراین بر اساس آنچه محققان گفته اند افرادی که روزانه و یا هفته ای یک الی دو ساعت را ورزش های نرم انجام می دهند تقریباً از خطر مرگ تا ۴۵ درصد در امان هستند یعنی میزان مرگ زودرس حدود ۴۵ درصد کاهش پیدا می کند.

– عدم مصرف سیگار و دخانیات

یکی دیگر از راهکارهایی که با انجام دادن آن می توانید بر طول عمر خود بیفزاید مصرف نکردن دخانیات و سیگار می باشد. حتماً شما هم می دانید که با توجه به اینکه در زمان مصرف دخانیات و سیگار دود حاصل از آن مستقیم وارد بدن و ریه می شود بنابراین عملکرد جسمانی بدن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به ریه می گردد.

با توجه به آمارهایی که از سوی سازمان جهانی انتشار یافته است می توان نتیجه گرفت که سالانه تعداد افراد بی شماری به خاطر مصرف دخانیات دچار مرگ شده اند. در صورتی که در شمار افرادی هستید که متاسفانه به بیماری اعتیاد دچار شده اید باید بدانید زمان مرگ شما از افرادی که دچار اعتیاد نیستند ممکن است زودتر فرا برسد آن هم به خاطر مصرف بی رویه دخانیات؛ پس بهتر است برای داشتن ریه و بدن سالم از همین الان به فکر کنار گذاشتن آن باشید.

در جوامعی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم متاسفانه استعمال دخانیات و سیگار به جوانان و نوجوانان هم کشیده شده است.

به گزارش امیدرسان، آن دسته از افرادی که از سنین پایین‌تر شروع به استعمال دخانیات کرده‌اند ممکن است بدن آن ها در مقابل بیماری های گوناگون مقاوم نباشد و هرگاه به یک بیماری حتی ساده هم دچار شوند به خاطر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آن ها ممکن است نتوانند آن بیماری را تحمل کنند لذا یکی از بهترین راه ها برای طولانی تر شدن بازه زندگی عدم مصرف هرگونه مواد مخدر، سیگار و یا قلیون می باشد.

متاسفانه در جوامع امروزی همزمان با مصرف سیگار، قلیون و سایر دخانیات جوانان ما احساس می‌کنند که به آرامش و تسکین روحی دست می یابند اما بهتر است بدانید مصرف اینگونه مواد تنها شما را درگیر می‌کند و خودش را برایتان معضلی خواهد بود.

در نظر داشته باشید این مواد هیچگاه نمی تواند به عنوان یک سیستم آرامبخش در بدن فعالیت کند بلکه باعث کاهش فعالیت سیستم های آرامبخش در بدن خواهد شد. برای داشتن یک زندگی آرام و طولانی بهتر است هیچگاه به سمت دخانیات نروید.

– خواب کافی

بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته می توان نتیجه گرفت آن دسته از افرادی که در شبانه روز خواب راحتی را تجربه می‌کنند نسبت به سایر افرادی که دچار بی خوابی و استرس های طولانی مدت هستند دارای طول عمر بیشتری نیز می باشند بنابراین مدت زمان خواب مناسب در شبانه روز ۵ الی ۸ ساعت می باشد.

ممکن است گاهی برایتان اتفاق افتاده باشد که در طول شبانه روز به خاطره تنش های روزمره و مشغله‌ های فکری متعدد دچار بیخوابی شده باشید، بنابراین می توان گفت بی خوابی یکی از رایج ترین اختلالات مربوط به خواب می باشد که تا حد زیادی بر روی سلامتی و طول عمر افراد تاثیر می گذارد. برخی از افراد مدام دچار بی خوابی می شوند بنابراین ممکن است با عوارضی همچون تندخویی، خواب آلودگی و عدم تمرکز ذهنی و غیره روبه رو شوند لذا نداشتن خواب کافی در شبانه روز باعث آسیب رسیدن به انسان به ویژه در بخش ذهنی می گردد.

هرگاه فردی دچار بی خوابی می شود علاوه بر این مشکل فکر کردن به موضوعات مختلف ذهن وی را درگیر می کند، بنابراین زمانی که ذهن انسان در پی کنکاش کردن موضوعات مختلف است خواب به چشم او نخواهد آمد و تنها زمانی انسان می تواند خواب راحتی داشته باشد که ذهنش آرام باشد.

بنابراین در صورت بروز افکار گوناگون در ذهن وی اضطراب و استرس نیز به بدن وی راه پیدا می کند پس ممکن است قسمتی از شب را بیدار مانده و باقی مانده آن هم مدام به این فکر می‌کند که ذهنش خسته است و برای فردا ممکن است به کارهایش نرسد.

انسان در چنین حالتی به لحاظ روحی و جسمی انسان ممکن است دچار ضعف سیستم ایمنی شود و باعث آسیب رسیدن سلامت جسمانی و روحانی وی خواهد شد.

اگر می خواهید بی خوابی، اضطراب و استرس های روزانه را از خود دور کنید بهتر است در طول روز کارهای خود را به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام دهید تا کارهای شما به شب یا روز بعد موکول نشود.

هنگامی که از انجام کارهای روزمره خود اطمینان حاصل کردید برای رفع خستگی می توانید یک لیوان چای بنوشید‌. توصیه می کنیم برای داشتن یک خواب راحت از خوردن غذاهای سنگین در شب جلوگیری کنید و غذاهایی را مصرف کنید که سبک تر هستند. با انجام چنین کارهایی می توانید خواب های سنگین و بی خوابی را از خود دور کنید.

در صورتی که جزو افرادی هستید که در شبانه روز خواب کافی به اندازه ۵ الی ۸ ساعت را دارید این کار باعث افزایش طول عمر شما خواهد شد.

سخن پایانی

برای محاسبه زمان و آنالیز مرگ بهتر است لیستی را برای خود تهیه کنید و طی آن از خود سوالاتی را بپرسی. برای هریک از این سوالات امتیاز یا بله و خیر را در نظر بگیرید به عنوان مثال از سوالات مطرح شده می توان به منطقه محل زندگی، تاریخ تولد، میزان ورزش در روز، میزان خواب، نوع تغذیه، مصرف دخانیات، سیگار، الکل و غیره اشاره نمود.

در صورتی که بیشترین پاسخ به این سوالات رو به مثبت بود یعنی شما خواب کافی دارید، ورزش می کنید، تغذیه مناسب دارید، سیگار نمی‌کشید و غیره از این رو میزان طول عمر شما در مقایسه با افرادی که برخلاف شما هستند بیشتر خواهید بود.

توصیه می‌کنیم برای داشتن طول عمر زیاد تمامی نکاتی که بیان شد را رعایت کنید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا