واکنش آمریکا به حملات موشکی سپاه ایران

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با موشک‌های بالستیک در اقلیم کردستان، اعلام کرده که ایالات متحده، حملات امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند و مخالف حملات موشکی ایران است که ثبات عراق را تضعیف می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام نگرانی و محکومیت حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق، واکنش نشان داده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، حملات ایران را محکوم کرده و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت گفته است.

همچنین در بیانیه ای دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا به خانواده‌های کشته‌شدگان از طرف ایران در حملات موشکی اربیل عراق تسلیت گفته و از دولت عراق و تلاش‌های دولت منطقه‌ای کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کند.

این بیانیه به واکنش به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل عراق اعلام شده است و واکنش منفی وزارت امور خارجه آمریکا به این حملات را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری المیادین در گفت‌وگو با «ادریان واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است: هیچ یک از کارکنان ما و یا مراکز ما مورد اصابت موشک قرار نگرفته است. ما با مسئولان عراق و کردستان درتماس بوده ایم.

همچنین خبرگزاری رویتزر در گفتگو با دو تن از مقامات آمریکایی مدعی شده است که حملات موشکی در عراق به تاسیسات امریکایی اصابت نکرده و امریکا هیچ تلفاتی نداشته است.

اما به نقل از یک منبع عراقی که نامش فاش نشده است، گزارش شده است که در این حملات 4 امریکایی کشته شده اند.

منابع خبری اطلاع داده اند که در شمال عراق، بامداد سه شنبه دست کم صدای هفت انفجار پیاپی در نزدکی فرودگاه اربیل شنیده شده است. برخی منابع مدعی شده اند که پایگاه ائتلاف نظامی امریکا هدف قرار گرفته است.

همچنین برخی منابع در کردستان عراق ادعا کرده اند که کنسولگری امریکا در اربیل با چندین موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه اعلام کرده که به عنوان پاسخ به تروریستی‌های اخیری که توسط رژیم صهیونیستی در منطقه انجام شده و منجر به به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت شده است، از اطلاعاتی درباره مقرها و فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه بهره‌برداری کرده و با استفاده از موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده و تخریب کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه جداگانه‌ای نیز درباره انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه اعلام کرد:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروه‌های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.


در 4 دی ماه سال جاری، سردار سید رضی موسوی، یکی از فرماندهان با تجربه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به شهادت رسید. او در یک حمله هوایی از سوی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در دمشق، سوریه، کشته شد. این حمله هوایی به شدت محکوم شد و منجر به از دست دادن یکی از اعضای مهم جبهه مقاومت در سوریه شد.

قبل از این حادثه نیز، در یک حمله هوایی دیگر ارتش اسراییل به یکی از مقرهای نیروهای ایرانی در سوریه، دو مستشار نظامی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده نیز به شهادت رسیدند. این حوادث نشان‌دهنده تداوم تنش‌ها و تعارض‌های منطقه‌ای در منطقه خاورمیانه بوده‌اند.

همچنین در 13 دی ماه امسال بود که ،دو عامل انتحاری در نزدیکی مزار شهید سردار سلیمانی در کرمان باعث به شهادت رسیدن 90نفر از هموطنانمان شد.

و در آذر ماه بود که تروریست های گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی راسک حمله کردند، که باعث به شهادت رسیدن 11نفر از نیروهای انتظامی شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا