همه چیز درباره عفو گسترده محکومان اغتشاشات اخیر/ برای اولین بار متهمان هم بخشیده شدند/ چرا این عفو برای همه مهم است؟

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان روز گذشته رئیس قوه قضاییه از موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان و زندانیان خبر داد.

اگرچه صدور دستور عفو و بخشودگی زندانیان یک اقدام مرسوم از سوی رهبر انقلاب به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی است اما این بار این بخشش و عفو با دفعات فرق زیادی دارد.

شاید بتوان مهمترین عفو این دوره را در این دانست که در این بخشش علاوه بر محکوم شده و زندانیان متهمان هم مشمول عفو شده اند و پرونده های باز متهمین بدون صدور حکمی بسته خواهد شد. این اقدام از ای جهت مهم است که داشتن سابقه کیفری حتی اندک هم برای متهمان ناخوشایند بوده و بار اجتماعی و فرهنگی و فردی زیادی بهمراه دارد.

مورد دیگر که حایز اهمیت است و کام جامعه را شیرین می کند بحث بخشیده شدن افرادی است که در اغتشاشات اخیر نقش داشته و به نوعی آتش بیار معرکه بوده اند.

بر اساس نظریه و تفکر مسئولان عالی نظام بسیاری از این افراد که بازداشت شده اند در دام دشمن افتاده و ناخواسته در زیمن دشمن بازی کرده اند و پس از بازداشت و آگاهی از نقشه دشمن از اقدامات خود پشیمان شده و در محافل قضایی از کرده خود ابراز ندامت داشته اند.

با این کار اکثر این متهمین و محکومان مشمول رافت اسلامی شده و به آغوش خانواده و جامعه باز می گردند. در خصوص این عفو گسترده باید عنوان کرد که بسیاری از این افراد از نسل جوان کشور هستند و آینده سازان کشور ما خواهند بود.

این اقدام زیرکانه و هوشمندانه از سوی نظام جمهوری اسلامی موجب می شود این تعبیر که این افراد فرزندان همین آب و خاک هستند بیشتر مصداق عینی پیدا کند و به همگان ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در عین حال که با جواسیس و مزدوران و دست نشانده های دشمن به شدت و قاطعیت برخورد خواهد کرد اما با فرزندان خود که دچار خطا شده و فریب دشمن را خورده است با مهربانی و عطوفت برخورد خواهد کرد.

از دیگر نکات مهم این اقدام که در ایام الله دهه فجر صورت گرفته است و مناسبتی مهم برای نظام است این می باشد که دشمن را از هرگونه اقدام و دسیسه نشات گرفته از بازداشت های اخیر خلع سلاح کرده و به نوعی پلن های بعدی دشمن نقش بر آب شد.

به گزارش امیدرسان، نکته دیگری که موجب تمایز این عفو با عفو های گذشته می شود گستردگی و حجم زیاد مشمولان ان است. بر اساس اخبارهای موجود این عفو ده ها هزار نفر را شامل می شود و این عدد را می توان در اعضای خانواده و بستگان و نهایتا جامعه ضرب کرد که ماحصل ان یک خوشحالی و شادمانی اجتماعی است که حتما در آینده به بهبود وضعیت اجتماعی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان اخیر از این جهت نیز قابل بررسی می باشد که جوانان فریب خورده از پشت پرده این اغتشاشات و تحرکات آگاه شده و به نوعی این اقدام موجب تبیین دست های پشت پرده خواهد شد. جوانانی که با هدف اعتراض به وضعیت اقتصادی به میدان اعتراضات پیوستند اما در دام دشمنی حیله گر افتاده و در نهایت دیدند که هدف از این تجمعات و شلوغی ها نه تنها اعتراض به وضع بد اقتصادی نیست بلکه آتش زدن قرآن، توهین به مقدسات و ائمه اطهار و … همه برای سرنگونی و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران و از آن بالاتر هدف اسلام عزیز است.

در هر حال ضمن تبریک این عفو به مشمولان و مردم باید این اقدام و عطوفت پدرانه را به فال نیک گرفت و البته عزم و جزم بیشتر مسئولان را شاهد بود. نباید مدیران و مسئولان این آشتی را به یک فرصت سوخته تبدیل کنند بلکه باید از این فرصت بیشترین بهره را برد و و ضعیت اقتصادی اجتماعی کشور را ارتقا داد.

جوانان و مردم این کشور در این سالها ثابت کرده اند که پای نظام و آرمان های اسلامی آن خواهند ایستاد به شرطی که از مقامات و مدیران تلاش شبانه روزی، صداقت و کار جهادی را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا