نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت در راستای استحکام بخشی مراکز درمانی/ تاکید بر تشکیل کارگروه بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی درخصوص ایمن سازی بیمارستان های ناایمن

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، با عنایت به ضرورت ایمن سازی و استحکام بخشی به ساختمان ها و مراکز درمانی. و بیمارستانی، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای. خطاب به وزیر بهداشت و درمان بر تشکیل کارگروه ویژه ای به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل. در خصوص ایمن سازی، رفع وضعیت مخاطره آمیز یا کاهش خطر ساختمان های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: خبر خوب از معاون دادستان کل: با دریافت هرگونه وجه تحت عناوین نسخه خوانی برخورد خواهد شد

وی گفت: اطمینان از ایمنی و استحکام ساختمان های مراکز درمانی و بیمارستانی. به دلیل حضور و تردد روزانه­ مردم به ویژه کارکنان محترم حوزه­ درمان و بیماران، نیازمند توجه ویژه است.

نامه معاون حقوق عامه به وزیر بهداشت

موضوع ساختمان های ناایمن در دستور کار ویژه قرار گیرد

در بخشی از این نامه آمده است:

بر این اساس و پیرو نامه نگاری های گذشته در خصوص وضعیت ساختمانهای مراکز درمانی. و بیمارستانی و نظر به اهمیت موضوع و حساسیت ها و مخاطرات موجود در این اماکن از حیث احتمال. وقوع حوادث ناگوار و ضرورت اتخاذ تمهیدات و تدابیر پیشگیرانه­ی لازم به منظور. صیانت از جان و سلامت شهروندان و کارکنان محترم حوزه­ درمان در سراسر کشور و با توجه به مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه­ با معاون وزیر. بهداشت و مطابق ماده ۲۹۰ «قانون آیین دادرسی کیفری» و تکالیف قانونی و نظارتی دادستانی کل کشور. در امر صیانت از حقوق عامه و حفظ جان و امنیت شهروندان، شایسته است دستور فرمایید:

بیشتر بخوانید: فهرست ساختمان های ناایمن تهران اعلام شد

گزارشی از آخرین بررسی وضعیت ساختمان ها و مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی و خصوصی. از منظر رعایت کامل استانداردهای قانونی برای پیشگیری و مقابله با آتش. سوزی و اطمینان از استحکام سازه در برابر فروریزش یا فرونشست و سایر چالش ها. و مخاطرات احتمالی بر اساس فهرست منتشر شده و همچنین اقدامات اجرایی صورت گرفته به منظور ایمن سازی. اماکن ناایمن شناسایی شده را به این مرجع اعلام و ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید: در سند تحول ۳۳ مسئولیت و راهکار متوجه دادستانی کل است

تاکید بر همکاری با وزارت راه و سازمان مدیریت بحران

با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های ذیربط. نسبت به تشکیل کارگروه ویژه­ای به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل در خصوص. ایمن سازی، رفع وضعیت مخاطره آمیز یا کاهش خطر (تا زمان انجام فرایند رفع. خطر به طور کامل) ساختمان های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی شناسایی شده به ویژه بیمارستان های حضرت رسول اکرم (ص)، امام خمینی (ره)، سینا، بوعلی، لولاگر، شهدای. یافت آباد، فیاض بخش در کلانشهر تهران و رفع خطرات و چالش های مرتبط اقدام گردد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا