میزان مبلغ عیدی بازنشستگان لو رفت+جزئیات

به گزارش پایگاه خبری امید رسان میزان مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ که معمولاً در اسفند ماه واریز می‌شود.

 برای بازنشستگان کشوری و لشکری به میزان مبلغ عیدی کارمندان و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ تعیین خواهد شد. این مبلغ توسط دولت و به موجب مصوبه هیأت وزیران تعیین می‌شود. همچنین در حال حاضر درخواست افزایش میزان عیدی کارگران بازنشسته نیز به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است و تصمیم نهایی در این خصوص نیز به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

واریز عیدی بازنشستگان از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری هر سال توسط دولت تعیین می‌شود. این موضوع همواره مورد بحث و جدل قرار گرفته و در پایان سال موضوع جنجالی‌ در جامعه ایجاد می‌کند.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده که در صورت تصویب برنامه هفتم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال اول نیاز به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه دارد.

یکی از فعالان صنفی بازنشستگان نیز اخیراً خواستار پرداخت “عیدی کارگری” به بازنشستگان تامین اجتماعی شده است و انتقاد کرده که میزان عیدی بازنشستگان کارگری باید به اندازه دستمزد کارکنان و کارگران حداقل برابر باشد. او تأکید دارد که بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود.

اعضا کمیسیون اجتماعی مجلس به افزایش ۲۵ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رای مثبت داده‌اند، اما تصمیم نهایی در مجلس و سایر نهادهای مسئول گیرنده این تصمیم خواهد بود.

تفاوت مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

امروزه دو کلمه مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان تامین اجتماعی از بسیاری از رسانه ها شنیده میشود.آیا تا به حال به معنی این دو کلمه توجه کرده اید؟ آیا این دو کلمه یک معنی را میرسانند؟ تفاوت بین گروه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

برای جواب به این سوال تفاوت این دو گروه را در ادامه مطلب خواهیم گفت.

مستمری بگیران تامین اجتماعی برای بازماندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی و از کار افتادگانی که هر ماه،​ مبلغی را تحت عنوان مستمری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند

بازنشتگان تامین اجتماعی به کسانی گفته میشود که سال هایی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده اند و با رسیدن به سن بازنشستگی و پرشدن سابقه ی کاری خود وارد مرحله بازنشستگی شده و از این مرحله به بعد، به جای دریافت حقوق ماهیانه یا مزد از کارفرما، حقوق بازنشستگی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می نمایند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز همانند کارگران مشغول به کار، هر ساله مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می نمایند، با این تفاوت که این میزان عیدی، توسط سازمان تامین اجتماعی به حساب این دو گروه واریز می گردد.

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403

در سال 1403، محاسبه عیدی برای بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌گیران تامین اجتماعی به صورت مشابه با سال‌های گذشته انجام شد. هر ساله در ماه بهمن، هیات وزیران جلسه‌ای برگزار می‌کند که در آن جلسه، مبلغ عیدی کارمندان کشوری، لشکری، بازنشستگان کشوری و لشکری، و همچنین میزان عیدی بازنشستگان و مستمری‌گیران تامین اجتماعی تعیین و تصویب می‌شود. عیدی این گروه‌ها بر اساس مصوبه‌ای که در این جلسه تصویب می‌شود، پرداخت می‌شود.

مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری‌گیران تامین اجتماعی و میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیست سال سابقه معمولا در جلسه هیات دولت در ماه بهمن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و توسط هیات دولت تصویب و اعلام می‌شود. این تصمیمات در مورد مبالغ و میزان عیدی بر اساس شرایط اقتصادی و مالی کشور و سیاست‌های دولت در آن زمان اتخاذ می‌شوند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا