خبر خوب نظامی: مقر تروریست های ضد ایرانی توسط سپاه موشک باران شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سپاه پاسداران طی اعلامیه ای اعلام کرد: موشک های سپاه دو مقر داعش و صهیونیست ها را در دو منطقه جدا بمباران کردند.

بر اساس اطلاعیه های صادر شده، سپاه پاسداران در عملیاتی محل تجمع فرماندهان عملیات های تروریسیتی اخیر، به ویژه داعش که در سوریه شناسایی شده بودند توسط موشک های بالیستیک سپاه منهدم شدند.

همچنین با ترور برخی از فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، در جواب این جنایت، یکی از مقرهای اصلی رژیم صهیونیستی (موساد) در کردستان عراق (اربیل) مورد اصابت موشک قرار گرفت.

اطلاعیه شماره 1 سپاه پاسداران:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

با اطلاع ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی، اعلام می‌شود که به توکل به خداوند متعال و با عنایات حضرت ولی عصر (عج)، به پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی، مقرهای جاسوسی و تجمع‌های گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه، در نیمه شب امشب با استفاده از موشک‌های بالستیک سپاه، هدف حمله قرار گرفتند و منهدم شدند.

اطلاعیه شماره 2 سپاه پاسداران:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

“أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی عملیات موشکی اخیر علیه مقرهای جاسوسی و تجمع‌های گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه، اطلاعیه شماره ۲ را منتشر کرده است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به جنایات اخیر گروه‌های تروریستی و به منظور به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک، محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی کرده و با شلیک تعدادی موشک بالستیک، آنها را منهدم کرده است.

دشمنان به سرای اعمالشان خواهند رسید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد که گروه‌های تروریستی دشمنان ملت ایران هرکجا که باشند، پیدا و دستگیر خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

“وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

اطلاعیه شماره 3 سپاه پاسداران:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

“إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی عملیات موشکی اخیر علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق، اطلاعیه شماره ۳ را منتشر کرده است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به اقدامات شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با داشتن اطلاعات دقیق و تسلط بر وضعیت مقرها و فعالیت‌های این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را به عنوان هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است.

این مقر به عنوان مرکزی برای توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و به ویژه در کشور عزیزمان به کار می‌رفت.

وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

حمله ایران به مقر داعش و موساد

حمله موشکی سپاه به مقرهای داعش و موساد

در تاریخ 4 دی ماه سال جاری، در یک حمله هوایی از سوی رژیم صهیونیستی به محل اقامت سردار سید رضی موسوی، یکی از فرماندهان سابق سپاه در جبهه مقاومت در دمشق سوریه، او به شهادت رسید.

این حمله همچنین منجر به کشته شدن دو مستشار نظامی دیگر از سپاه به نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده شد.

علاوه بر این حادثه، در یک سری اقدامات تروریستی جداگانه در عراق و لبنان در تاریخ 14 دی ماه، ابو تقوى السعیدی، یکی از فرماندهان حشدالعشبی، توسط آمریکایی‌ها و شیخ صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، به شهادت رسیدند.

این حوادث نشان دهنده تنش‌ها و تصاعد نبرد در منطقه است.  در تاریخ 13 دی ماه امسال، در یک عملیات تروریستی انتحاری در نزدیکی مزار شهید سلیمانی در کرمان، حدود 90 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

در تاریخ 24 آذرماه نیز، تروریست‌های گروه جیش العدل به فرماندهی انتظامی راسک حمله کردند و منجر به شهادت 11 نفر از نیروهای انتظامی در این حادثه شد.

همچنین، امشب، در یک عملیات موشکی، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1396 تاکنون صورت گرفت.

اطلاعات بیشتری از این حادثه هنوز منتشر نشده است، اما برخی رسانه‌های منطقه کردستان عراق از اصابت دست کم 4 موشک بالستیک به ساختمانی در منطقه ملاعمر در اربیل کردستان عراق خبر می‌دهند، در حالی که برخی منابع تعداد 7 اصابت را اعلام کرده‌اند.

به گزارش منابع محلی در ادلب سوریه، حمله موشکی اخیری توسط سپاه پاسداران به مقرهای حزب تروریستی الترکستانی در ادلب انجام شده و برخی از این مقرها منهدم شده است.

این حمله به نظر می‌رسد تدابیری به منظور مواجهه با گروه‌های تروریستی در منطقه باشد و نشان دهنده تعهد سپاه پاسداران به مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف باشد.

آغاز انتقام سخت از دشمنان ایران اسلامی

لازم به ذکر است که این حمله، پس از عملیاتی که در سال 1396 در پاسخ به حمله داعش به مجلس شورای اسلامی ایران صورت گرفت، اولین عملیات موشکی سپاه پاسداران در منطقه بود.

در آن عملیات، نیروی هوافضای سپاه با استفاده از موشک‌های بالستیک ذوالفقار وارد عمل شدند و مقرهای تجمع فرماندهان و طراحان عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی را هدف قرار دادند.

این عملیات به منظور انتقام‌جویی از حمله داعش و مدافعت از امنیت مردم ایران انجام شد.

این حملات نشان‌دهنده تصمیم سختگیرانه سپاه پاسداران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و دفاع از امنیت کشور است و به عنوان پاسخ به تهدیدات امنیتی انجام می‌شوند.

عملیات بعدی سپاه در ماه شهریور سال 1397 اجرا شد. طی این عملیات، مقر گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حزب دموکرات کردستان در شهر کوی سنج در اقلیم کردستان عراق، توسط 7 موشک بالستیک فتاح 110 هدف قرار گرفت.

پس از آن، در مهر ماه سال 1397 و به پاسخ عملیات تروریستی حمله به مراسم رژه در اهواز، سپاه در عملیات ضربت محرم، برای اولین بار یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی با استفاده از موشک‌های ذوالفقار و قیام، و همچنین پهپادهای بمب‌افکن خود را اجرا کرد.

در این عملیات، مقر‌های تروریست‌های داعشی در شرق رود فرات منهدم شد.

عملیات چهارم در پاسخ به شهادت حاج قاسم

چهارمین عملیات موشکی سپاه در تاریخ 18 دی ماه سال 1398 و در پاسخ به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد. دراین عملیات، پایگاه آمریکایی عین الاسد با 13 موشک بالستیک فاتح 313 و قیام هدف قرار گرفت و خسارات زیادی به آن وارد شد.

پنجمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال 1400 انجام شد، اما این بار مقر جاسوسی موساد در اربیل کردستان عراق، هدف حمله موشکی با موشک‌های بالستیک شد و منهدم شد.

همچنین در سال گذشته، نیروهای زمینی سپاه در جریان عملیات‌های ربیع 1 و 2، مقرهای مختلف گروه‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق را با استفاده از موشک‌های فتح 360 به عنوان هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند.

عملیات هفتم سپاه در دو منطقه مختلف

عملیات امشب، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر است. ویژگی مهم این عملیات این است که برای نخستین بار، سپاه پاسداران دو موقعیت مختلف را در دو منطقه مختلف به عنوان هدف حمله موشکی قرار داده است.

در این عملیات، هم مقر تروریست‌های داعش در سوریه هدف حمله قرار گرفته و هم مقر جاسوسی موساد در کردستان عراق مورد حمله قرار گرفته است

اطلاعات دقیق در مورد نوع و تعداد موشک‌هایی که دراین عملیات به کار رفته، هنوز منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد در این حمله از موشک‌هایی نظیر “فاتح 110” یا موشک‌های دیگر از خانواده فاتح استفاده شده باشد.

همچنین برخی منابع از هدف گیری مواضع تروریست‌های سوریه در منطقه جنوب غرب کشور خبر می‌دهند. در صورت تأیید این موضوع، ممکن است در این حمله از موشک‌هایی نظیر “خیبر”، “حاج قاسم” یا “دزفول” نیز استفاده شده باشد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا