قوه قضاییه در پله تحول قرار داشته و به سوی تعالی در حرکت است

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، علی اکبر بختیاری دادیار دادسرای دیوان عالی و رئیس دفتر دادستان کل کشور در ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی و اقدامات دادستانی کل اظهار کرد: بنده معتقد هستم قوه قضاییه در پله تحول قرار گرفته و به سوی تعالی در حرکت است. لکن در این مسیر از سرعت و همراهی لازم برخوردار نیست.

تاکید بر وحدت نظر

این مقام قضایی در تشریح این موضوع عنوان داشت: در حکمرانی اسلامی علی رغم تفکیک قوا، وحدت در هدف و راهبرد بین قوای مجریه و مقننه. و قضاییه امری ضروری بوده و مورد اتفاق نظر قوای سه گانه می باشد.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور تصریح کرد: قوه قضاییه بخشی از وظایف نظام اسلامی را در کشتی. انقلاب بر دوش گرفته و در اجرای این وظایف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و تحت امر ناخدای خود به سوی ساحل امن حرکت است.

بیشتر بخوانید: میز خدمت دادستانی کل کشور در نماز جمعه تهران برگزار شد

رئیس دفتر دادستان کل کشور به کارکرد قوه قضاییه در اجرای عدالت نیز اشاره. داشته و گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی علی رغم برخورداری حداقلی از امکانات، کارکردی حداکثری. در اجرای عدالت و احقاق حق و خدمت به مردم دارند.

بختیاری ادامه داد: اما همانگونه که حضرت امام خامنه ای (مدظاله العالی) در دیدار روز گذشته. با مسئولان دستگاه قضایی داشتند فرمودند که ما نباید مناط داوری خود را کاری. که انجام داده ایم قرار دهیم، بلکه باید مناط کار خود را خروجی آن بدانیم و باید نشان دهیم که خروجی کار چه بوده. و به دست مردم چه رسیده است؟

باید نقاط قوت را افزایش دهیم

دادیار دادسرای دیوان عالی خاطرنشان کرد: از آنجایی که انتظار مقام معظم. رهبری از قوه قضاییه امر مطاعی است می بایست در اجرای اوامر معظم له نقاط مثبت را تقویت کرده. و نقاط ضعف را به حداقل برسانیم.

خبر خوب بخوانید: خبر خوب برای قشر کارگری: ساخت ۴۰۰هزار مسکن کارگری در دولت سیزدهم

رئیس دفتر دادستان کل کشور افزود: از این رو اولاً باید در برنامه های تحولی. بازنگری و تغییرات کاربردی تری اعمال کنیم و انگیزه لازم برای همراهی بدنه دستگاه قضایی. و همکاران فرهیخته را فراهم نماییم و ثانیاً همراهی دو قوه دیگر را در پشتیبانی موثر به دست آوریم.

وی بیان داشت: دادستانی جدای از دستگاه قضایی نیست لکن. نوع ماموریت آن به نحوی است که اقتضا دارد کار میدانی بیشتری سر لوحه امور خود قرار دهند.

بختیاری در ارزیابی خود از دستگاه قضایی اینگونه اظهار کرد: از این رو ارزیابی بنده این است که قوه قضاییه در پله تحول قرار داشته و به سوی تعالی در حرکت است. اگرچه از سرعت و همراهی لازم برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام منتظری: در سند تحول ۳۳ مسئولیت و راهکار متوجه دادستانی کل است

دادیار دادسرای دیوان عالی به الگوی قاضی ایستاده هم اشاره کرده و گفت: در. مسیر تحول در دادسرا، در هر دو شان دادسرایی و دادستانی می‌بایست الگوی قاضی ایستاده. را نصب العین خود و برنامه های عملیاتی پیش روی خویش قرار دهند.

رئیس دفتر دادستان کل کشور توضیح داد: البته ورود به این مرحله از تحول، مستلزم. باور درستی از تحول در جهت باور متولیان، جهت گیری آنان در ساختار سازمانی و همراهی دیگران. با داددتانی کل خواهد بود تا خروجی این تحول برای مردم ملموس گردد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا