خبر خوب پزشکی: قرنیه مصنوعی ساخت ایران موجود است

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در یک نشست خبری، محمود جباروند، رئیس جامعه چشم‌ پزشکی ایران، اظهار داشت. که ایران در حوزه تحقیقات و پژوهش در حوزه چشم‌ پزشکی با کشورهای پیشرفته برابر بوده. و در ساخت قرنیه مصنوعی به خودکفایی رسیده است.

از نظر کیفیت بالای ارائه خدمات و درمان چشم‌ پزشکی، هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود.

خبر خوب دیگر اینکه: قدرت‌نمایی وزنه بردار ایرانی در کوبا

وی افزود که ایران قطب چشم‌ پزشکی در خاورمیانه است و سطح دانش و تجهیزات چشم‌ پزشکی کشور از نظر جراحی و آموزش علمی با دنیا برابری می‌کند.

جباروند همچنین به دستاوردهای کشور در زمینه تولید قرنیه مصنوعی و پیوند آن به بیمارانی که نمی‌توانند از بافت انسانی و سلول‌های بنیادی پیوند بگیرند، اشاره کرد.

ساخت قرنیه مصنوعی در ایران

جباروند بیان کرد که هزینه‌های چشم‌ پزشکی در حوزه چشم‌ پزشکی گران است. اما خدمات درمانی در ایران ارزان‌تر است. بیماران خارجی به دلیل تجهیزات مدرن و مهارت بالای پزشکان، تمایل دارند در ایران جراحی انجام دهند.

خبر خوب دیگر اینکه: ۱۵هکتار از زمین‌های بندرترکمن به بیت المال بازگردانده می‌شود

وی همچنین به استفاده از سیستم‌ های هوشمند در درمان چشم‌ پزشکی و عدم محدودیت در ارائه خدمات چشم‌ پزشکی در دوران همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

در این نشست خبری، دبیر بورد چشم‌ پزشکی وزارت بهداشت همچنین به محدودیت استفاده از تبلت و موبایل برای گروه‌های سنی مختلف اشاره کرد. او توصیه کرد که استفاده از این وسایل برای کودکان زیر ۲ سال و بالاتر از ۲ سال محدود شود.

جباروند در پایان، به برگزاری سی و دومین همایش سالانه چشم‌ پزشکی در تیرماه اشاره کرد.

خبر خوب دیگر اینکه: یک محکوم به قصاص بخشیده شد

او اعلام کرد که برای خرید لوازم مصرفی چشم‌پزشکی ارز ترجیحی در نظر گرفته شده. و خدمات آنها نیز تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا