خبر خوب ورزشی: قدرت‌نمایی وزنه بردار ایرانی در کوبا

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا، به عنوان سومین گزینش المپیک، از تاریخ ۱۸ خرداد آغاز شد. با برگزاری رقابت‌های دسته فوق‌سنگین مردان در شهر هاوانا، در تاریخ ۲۸ خرداد به پایان رسید.

علی داودی، نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نماینده ایران در این دسته بود که با ۱۱ وزنه‌بردار از کشورهای مختلف رقابت کرد.

جوان اول وزنه‌برداری ایران با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم، پای به هاوانا گذاشته بود. در حالی که در این دسته، ادوارد زیازولین با رکورد ورودی ۴۴۰ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار داشت.

خبر خوب دیگر اینکه: کسب مدال طلای شمشیربازی پس از ۲۲ سال

در غیاب رقیبان سرشناس خود مانند لاشا تالاخادزه، گورمیناسیان، لالایان و مان اسعد. داودی گام به این رقابت‌ها گذاشت و در نهایت به عنوان قهرمانی فوق‌سنگین گرند پریکس کوبا رسید.

قهرمانی علی داودی در کوبا

در مسابقات جهانی کلمبیا، داودی با ثبت ۴۴۹ کیلوگرم، به عنوان چهارمی. رسیده بود و اکنون در رنکینگ انتخابی المپیک، یکی از مدعیان رسیدن به پاریس است.

در حرکت نخست یک‌ضرب، داودی موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم شد. با اختلاف ۲۲ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، به مدال طلای یک‌ضرب رسید.

خبر خوب دیگر اینکه: ایران بزرگترین صادرکننده محصولات لبنی قاره آسیا شد

انتخاب دوم کادر فنی برای نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی بود که داودی نتوانست آن را مهار کند. در حرکت سوم، داودی موفق به مهار این وزنه شد.

در حرکت یک‌ضرب، زیازولین با ۱۸۱ کیلوگرم به مدال نقره و والدز اکوادوری با ۱۸۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید. زیازولین برای حرکت دو‌ضرب، روی تخته نیامد و از ادامه مسابقات انصراف داد.

خبر خوب ورزشی

در دو‌ضرب، داودی که با اقتدار و اختلاف ۲۲ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای. یک‌ضرب دسته فوق‌سنگین شده بود، نیز بیماند و فقط یک حرکت با وزنه ۲۵۰ کیلوگرم انجام داد.

در این حرکت، نانسی گوزمن از آمریکا با مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم، به مدال طلای دو‌ضرب دست یافت. نفر دوم این حرکت هم نیز به دلیل نتیجه بدست آمده، معرفی نشد و نفر سوم به صورت. تقسیم مدال برای دو وزنه‌بردار از کشورهای کوبا و چین در نظر گرفته شد.

خوب است بدانید: مزایا و معایب کولر گازی گرین+ مشخصات و قیمت

در مجموع، علی داودی با کسب مدال طلای یک‌ضرب و قهرمانی دسته فوق‌سنگین. در مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا، نشان داد که هنوز هم یکی از بهترین وزنه‌برداران جهان است.

او نشان داد که با اراده و تلاش، می‌توان به اهداف بزرگی دست یافت.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا