ساخت ایرانی‌ترین پالایشگاه به دست متخصصان داخلی/ در کمتر از یکسال سرمایه اولیه باز خواهد گشت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان در هفته ای که گذشت اتفاقات خوبی در کشور رخ داد که توانست کام مردم را شیرین کند. یکی از مهمترین خبرهای امیدبخش در هفته گذشته بهره برداری از یکی از مهمترین بخش های حوزه گاز و نفت بود و آن خبر خوب چیزی نبود جز بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی است.

نقطه متمایز کننده این فاز با دیگر فازها بحث این موضوع می باشد که همه کارهای توسعه ای این پالایشگاه توسط جوانان ایرانی صورت گرفته است. به گزارش مدیران و مسئولان این حوزه فاز ۱۴ پارس جنوبی با استفاده ۷۰ درصدی از تجهیزات ایرانی، رکورد استفاده از تجهیزات ایرانی در پروژه‌های مشابه خود را شکست.

اما خبر خوب و امیدبخش دیگر که مکمل این پروژه ایرانی است اینکه ۲.۷ میلیارد دلار در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه براساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یکسال با تولید محصولات بازخواهد گشت.

در اهمیت این که این خبر خوب را باید جدی بگیریم این را اضافه می کنیم که با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شهری یا همان متان، بیش از ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، چیزی به میزان ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه یک میلیون تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) و یک میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا