معرفی انواع روش های بازی بیلیارد/ از استخر و کاروم تا بلک بال و هرم

چقدر از روش های مختلف بازی بیلیارد اطلاع دارید؟ آیا قوانین بازی بیلیارد را بلد هستید؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، بیلیارد دارای انواع مختلف از حالت های بازی است، اما هر یک از آنها خاص است.

هدف، قوانین، لباس، اندازه توپ ها، رنگ ها، جواز … همه این موارد ممکن است به حالت بازی متفاوت باشد. آنها حداقل سه عامل مشترک را حفظ می کنند: نشان، گچ و ثابت.

عظمت بیلیارد نیز در تمام انواع بازی نهفته است. مقاله امروز را از دست ندهید تا بدانید تعداد آنها چقدر است.

آیا تا به حال همه آنها را امتحان کرده اید؟

برای امتحان کردن نیاز به یک میز با کیفیت دارین که تولیدی میز بیلیارد حامدی میزهای با کیفیت و مناسب با بودجه شما را تولید می کند و در اختیار شما قرار می دهد.

استخر

استخر احتمالاً بهترین حالت شناخته شده در جهان است، به خصوص در معروف ترین نوع آن، 8-ball.

شما می توانید روی میزهای 7، 8 یا 9 فوتی با توپ های ساده و راه راه بازی کنید. هدف این است که توپ را قبل از حریف وارد کنید تا برنده شوید. استخر نیز دارای انواع فرعی است.

کاروم

میز بدون سوراخ و سه توپ. این دو از متمایزترین ویژگی های بیلیارد کاروم است که به بیلیارد فرانسوی نیز معروف است.

این بازی در میزهای نیمه‌بازی داغ یا میزهای مسابقه بزرگ، با رنگ‌های سفید، زرد و بازی قرمز می‌شود و هدف آن شلیک توپ نیست.

بازی‌های کاروم نیز تنوع زیادی دارد (رایگان، باند، میز 71/2، میز 47/1، پنج کیل …)، معروف‌ترین آنها 3 باند است. اتفاقاً اسپانیا یک سفیر بزرگ دارد، دنی سانچز، قهرمان چهار بار جهان.

اسنوکر

بازگشت به سوراخ ها، توپ های رنگارنگ و میز بزرگ، تقریباً مانند یک زمین فوتبال است. اسنوکر بیلیارد انگلستان و به طور فزاینده ای در جامعه آسیایی است.

قوانین بازی اسنوکر

این بازی روی یک میز 12 فوتی، با 15 توپ قرمز و 6 توپ رنگی، کوچکتر از استخر یا کارامبولا و با سوراخ های بسیار کوچک بازی می شود.

اگر صبر و حوصله کار شما نیست، بهتر است این بازی را انجام دهید، زیرا یکی از پیچیده ترین بازی ها است. همچنین جذاب ترین رسانه است و باعث ایجاد تجارت بیشتر می شود.

اگر در جام جهانی 3 باند برنده شوید، 10000 یورو دریافت کرد. اگر توپ 9 را بردید، 40000 دلار (38000 یورو)؛ و اگر برنده اسنوکر شوید. 300000 پوند (350000 یورو). آبدار به نظر می رسد، درست است؟

میز اسنوکر در 2 ابعاد 10 فوت و 12 فوت ارایه می شود. برای دیدن ابعاد میز بیلیارد و فضای مورد نیاز ان از سایت حامدی بیلیارد دیدن فرمایید.

بلک بال

انگلستان نه تنها در مورد اسنوکر، بلکه بلک بال نیز هست (استخر انگلیسی، 8 توپ یا استخر 51 در اسپانیا). آن را ایجاد کردند تا کسانی که حوصله نداشتند، از بیلیارد نیز لذت ببرند.

ساده ترین روش نیست: روی یک میز کوچک (مشابه 7 فوت) با توپ های قرمز، زرد و سیاه بازی می شود. ویژگی این بازی این است که توپ سفید از بقیه توپ ها کوچکتر است.

همه چیز درباره بازی بیلیارد

بنابراین به نظر می رسد به ضربات خاص واکنش متفاوتی نشان می دهد.

در کاتالونیا جامعه بزرگی از بلکبالیست ها وجود دارد که مسابقات جالبی مانند جشنواره استخر کاتالونیا را سازماندهی می کنند:

هرم

و ما این لیست را با یکی کم‌شناخته‌تر اما پیچیده‌تر به پایان رساندیم: هرم روسیه مانند اسنوکر روی میز 12 فوتی با توپ‌های بزرگ‌تر و تماماً بازی سفید می‌شود، به جز توپ نشان می‌دهد (که معمولاً گارنت یا زرد است).

سوراخ ها تنها چند میلیون متر بزرگتر از توپ ها هستند، بنابراین وارد کردن آنها بسیار مشکل است.

بسته به قوانین، یک هرم حالت آزاد، یک هرم حالت پویا یا یک هرم حالت ترکیبی وجود دارد.

9 کنجکاوی در مورد بیلیارد

1- چرا انگلیسی ها برای مقاصد «انگلیسی» می گویند؟

آنچه برای ما یک شات با “افکت” است (یک طرف سفید را بزنید)، برای جهان آنگلوساکسون استفاده از “Side Spin” یا “English” است.

اولین چیز منطقی است زیرا ترجمه تحت الفظی آن است، اما دومی چندان زیاد نیست.

این نام برگرفته از جک کار، معلم انگلیسی است، که در اواسط قرن نوزدهم کشف کرد که با گذاشتن گچ می‌توان بدون ایجاد سر و صدا به سمتی از رنگ سفید شلیک کرد و اولین کسی بود که از افکت‌ها استفاده کرد.

2- آیا اندازه و وزن سفید با بقیه توپ ها برابر است؟

در استخر رقابت آمریکا، بله. اندازه و وزن آن یکسان است. اما طبیعی است که در بارها یا اتاق های تفریحی، رنگ سفید با بقیه (معمولا بزرگتر) متفاوت است، تا وقتی به جیب می افتد، آن را از سایر توپ ها جدا کند.

در بیلیارد یا بلک بال انگلیسی، سفید کوچکتر از زرد و قرمز است.

3 – نقاط قرمز رنگ سفید کدامند؟

انواع مختلفی از سفید وجود دارد: کلاسیک، که دایره قرمز دارد، رنگ مغناطیسی شده… و معروف ترین آن آبی است که از آبله مرغان رنج می برد. چرا این سفید با 6 نقطه قرمز است؟

دلیل اصلی این است که به تماشاگر (و بازیکنان) اجازه دهیم چرخش و اثرات سفید را بهتر ببینند. کسانی هستند که می‌گویند آرامیت آن را طوری ساخته است که در تلویزیون با توپ زرد فرق می کند، اما ثابت نشده است.

4- چرا میزهای اسنوکر اینقدر بزرگ هستند؟

سوال خوبی است که پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد. اگر می دانید در نظرات به ما اطلاع دهید.

دوست من گیلرمو گارسیا به ایده جالبی اشاره می کند: اندازه آن 12 فوت است تا آن را از سایر روش های بیلیارد متمایز کند و آن را به عنوان پیمانه ملکه معرفی کند.

5- آیا به دو شات نیاز دارید؟

در بار بیلیارد بازی با این قانون دو تیر معمول است، اما در مقررات استخر آمریکایی استفاده نمی شود.

در بلک بال هر دو شوت وجود دارد و به احتمال زیاد بر سطح تفریحی بیلیارد تأثیر گذاشته است.

6- توپ های بیلیارد از چه چیزی ساخته شده اند؟

چند وقت پیش آنها را از عاج می ساختند. در حال حاضر، از رزین فنولیک. در اینجا شما تمام جزئیات آناتومی یک توپ بیلیارد را دارید.

7- چرا توپ چهار گاهی ارغوانی و بعضی دیگر صورتی است؟

اکثر بازی‌های توپ بیلیارد یک رنگ هستند، اما تلویزیون آرامیث پرو کاپ تفاوت‌هایی با بقیه دارد: رنگ‌ها روشن‌تر هستند و توپ‌های 4 و 12 به جای بنفش، صورتی هستند.

برای این است که در مسابقات تلویزیونی مردم آنها را با 2/10 (آبی) یا سیاه اشتباه نگیرند.

8- چرا آمریکایی ها روی توپ ها عدد می گذاشتند و بقیه نمی گذاشتند؟

ببینید، استخر آمریکایی تنها چیزی است که با توپ های شماره دار بازی می شود.

در اسنوکر، بلک بال یا کاروم فقط رنگ ها وجود دارد. چرا؟ باز هم پاسخ روشنی وجود ندارد. آمریکایی‌ها می‌خواستند از 1 تا 15 بشمارند. اگرچه در واقعیت برای متمایز کردن آنها به عنوان صاف و راه راه کافی بود.

9- چرا پارچه های اسنوکر هنوز سبز و پارچه های استخر آبی هستند؟

طبق سنت (اسنوکر بیشتر به آن احترام می گذارد و بنابراین رنگ سبز را روی پارچه حفظ می کند) و همچنین برای جلوگیری از لکه دار شدن گچ روی فرش.

در استخرهای آمریکایی بیشترین استفاده از گچ آبی است، بنابراین پارچه ها آبی هستند. در اسنوکر گچ سبز و پارچه ها سبز است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا