جذب 72 هزار معلم در سال 1403

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان سال آینده ۷۲ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق پیش بینی‌های اولیه سال آینده ۷۲ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: حدود ۷۲ هزار نفر  در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

رضا مرادصحرایی درباره برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ گفته است که در سال ۱۴۰۳ما بیشترین استخدام تاریخ کشور را خواهیم داشت. برای ورودی مهر ۱۴۰۳ در مدارس جذب و شروع به کار می کنند

احتمال برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ در اسفند ماه سال جاری

برای  جلوگیری از شروع آموزش ها قبل از ورود به کلاس درس و شروع مدارس قرار است  این آزمون با تلاش مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی، پیش از اسفند برگزار شود و بخش تکمیلی آن حداکثر تا خردادماه به پایان برسد.

صحرایی به اعتراضات برخی داوطلبان به نتایج ارزیابی تکمیلی در سال جاری و اهمیت شفافیت در فرآیند آزمون اشاره کرده و تاکید کرده که سال آینده باید فرآیند آزمون به شکلی شفافتر و کم اعتراض‌تری انجام شود. همچنین، او توضیح داد که ارزیابی تکمیلی در واقعیت سختگیرانه نبوده و بر مبنای ماموریت اصلی معلمان صورت گرفته است.

گزینش داوطلبان معلمی مطابق قانون اجرا شد

 وزیر آموزش وپرورش بیان کرد دقت در انتخاب معلمان برای آموزش و پرورش دانش آموزان بدون  سخت گیری بدون منطق ودقت در انتخاب افرادی که دارای عشق و علاقه و ذات معلمی هستند را وظیفه خود می دانیم.

صحرایی معتقد است: معلمان ما در آینده هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط خواهند بود بنابراین افرادی که انتخاب می شوند باید از هر حیث مصداق معلم به مفهوم «فردی که آموزنده نیکی هاست» باشند و ما باید فردی شایسته را انتخاب کنم

علت سخت گیری به داوطلبانی که نمره علمی را کسب کردند؟

ماجرای ایراداتی که طی ارزیابی تکمیلی به فعالیت داوطلبان معلمی در فضای مجازی وارد شده بود به نظر می‌رسد که در دستور کار اصلی ارزیابی تکمیلی نبود. ارزیابی تکمیلی عمدتاً بر اساس معیارهای اصلی و مهمی از داوطلبان انجام می‌شود که به تخصص و مهارتهای آنها در زمینه تدریس و تربیت دانش‌آموزان اشاره دارد. اما برخی داوطلبان اعتراض داشتند که علیرغم کسب نمره علمی مطلوب در آزمون استخدامی، در مرحله ارزیابی تکمیلی به آنها سخت‌گیری وارد شده و به فعالیت‌های شخصی و خصوصی آنها نیز نظر گرفته شده است.

در پاسخ به این اعتراضات، وزیر آموزش و پرورش تصریح کرده که ارزیابی تکمیلی از نظر اصولی سختگیرانه نبوده و اصلی‌ترین هدف آن تاکید بر مهارت‌ها و توانایی‌های معلمان در زمینه تدریس و تربیت دانش‌آموزان برای تحول در نظام تعلیم و تربیت و بهبود کیفیت آموزش و پرورش در کشور بوده است. به عبارت دیگر، ارزیابی تکمیلی به منظور انتخاب بهترین معلمان و تضمین کیفیت آموزش و پرورش انجام می‌شود. از این رو، فعالیت‌های شخصی و خصوصی داوطلبان در فضای مجازی نیز به منظور ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌های آنها در زمینه تدریس و تربیت مورد توجه قرار گرفته است.

تصمیم گیری در مورد ادامه یا تغییر روند ارزیابی تکمیلی و اصلاح مسائلی که اعتراضات داوطلبان را برانگیخته است، به عهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی است و اطلاعات بیشتری نیاز است تا بتوان به صورت دقیقتر به این موضوع پاسخ داد.

امیدرسان،رسانه ی امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا