خبر خوب پزشکی: رایگان شدن درمان ۳۱ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمد جهانگیری مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور گفت: بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان در کشور تحت پوشش رایگان درمان قرار گرفتند.

وی امروز شنبه در همایش طب تسکینی در درمان بیماران سرطانی که در بیمارستان فیروزگر برگزار شد، افزود: طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان مراقبت‌های حمایتی تسکینی قبل از تشخیص بیماری در سراسر کشور بزودی اجرایی می شود،

خبر دیگر اینکه: داروی بیماری پوستی سالک توسط جوانان ایرانی ساخته شد

او اظهار کرد: در حال حاضر این مراقبت‌ها در مرحله شروع بیماری کمرنگ است و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که این مراقبت‌ها قبل تشخیص قطعی بیماری ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت‌های حمایتی تسکینی باید قبل از تشخیص بیماری شروع شود، اظهار داشت: هدف از اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان رفع دغدغه های بیماران بوده و این طرح ۲۶ گام دارد و در حوزه پیشگیری، غربالگری، درمان و خود مراقبتی تعریف شده و اکنون در قم بصورت آزمایشی در حال اجراست.

جهانگیری با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۳۹۰ طب تسکینی را به عنوان دانش پذیرفته است، ادامه داد: مراقبت‌های حمایتی تسکینی برای بهتر زندگی کردن بیماران و خانواده‌های آنها است.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

طب تسکینی به هیچ وجه در روند تخصصی درمان مداخله نمی‌کند و به شرایط جسمی، روحی و عوارض اجتماعی، معیشتی بیمار توجه دارد.

مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور شبکه مراقبت در منزل را اصلی‌ترین بخش مراقبت‌های این مرکز برشمرد و گفت: تا قبل از تاسیس این مرکز این خدمت در کشور مغفول مانده بود و این مرکز خدمات پر هزینه را رایگان ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا