خبر خوب پزشکی: دستیابی به واکسن غیرفعال کننده ۱۳ سویه باکتری

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، از دسترسی ایران به واکسن‌هایی خبر داد که ۱۳ سویه باکتری را از بین می برد.

و دیگر اینکه: تقویت مو با زرده تخم مرغ/ چگونه موهایی نرم و خوش حالت داشته باشیم؟

روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز چهارشنبه در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرده است که این دو واکسن که محققان ایرانی به آن دست یافته اند، می تواند ۱۳ سویه باکتری از جمله در مقابله با بیماری های گوارشی را از بین ببرد.

یک شرکت دانش بنیان ایرانی به دانش فنی واکسن پنوموکوک برای درمان بیماری پنومونی یا ذات الریه و واکسن بیماری گوارشی دست یافت.

وی با بیان اینکه بیماری پنومونی باکتریایی (ذات الریه) از ۱۳ ویروس ایجاد می‌شود، افزود: وزارت بهداشت از سال ۱۳۹۶ تصمیم گرفت به دلیل آسیب زیادی که این بیماری به بچه های کمتر از پنج سال می‌رساند.

حتی باعث ۲۰ تا ۳۰ درصد مرگ و میر بیمار می‌شود، این واکسن را به سبد واکسیناسیون ملی اضافه کند ولی به دلیل هزینه و ارزبری زیادی که این واکسن داشت، این کار ممکن نشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به خبر خوب دستیابی یک شرکت دانش بنیان ایرانی به دانش فنی واکسن پنوموکوک اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت دانش بنیان. که از سال ۱۳۹۶ تحقیق و توسعه را روی دو واکسن ذات الریه و بیماری گوارشی آغاز کرده بود، از سه ما قبل به دانش فنی آن به طور کامل رسید.

اسناد و مدارک این دانش را به سازمان غذا و دارو ارایه کرده است. امیدواریم دهه مبارک فجر مطالعات بالینی این واکسن آغاز شود و از سال آینده متولدین کشور با این واکسن با قیمت بسیار ارزان واکسینه شوند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا