خبر خوب نظامی: تحریم‌ های تسلیحاتی ایران مهرماه پایان می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی در یادداشتی که در روزنامه عربی الوفاق منتشر شده، نوشت: روز صنعت دفاعی تجلی امید و تبلور اقتدار دفاعی براساس رهنامه دفاعی مبتنی بر هوشمندی، پویایی، خودباوری و خود اتکایی در” تولید قدرت و امنیت” جمهوری اسلامی ایران است.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به سطحی از بلوغ و شکوفائی رسیده است که می‌تواند به محل پیوند و نقطه اتصال مناسبات دفاعی، فنی و فناورانه با کشورهای مستقل و هم سو قرار گیرد.

خبر خوب دیگر اینکه: دو ماه کسری خدمت برای مهارت آموزی سربازان

در مورد اهمیت صنایع دفاعی و جایگاه آن در سیاست‌های دفاعی صلح دوستانه جمهوری اسلامی ایران نکاتی قابل طرح است.

یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های وزارت دفاع در جمهوری اسلامی ایران، “تولید قدرت و امنیت” از طریق توسعه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع دفاعی، با تمرکز بر طراحی و تولید نیازمندی‌های تسلیحاتی کشور است.

به عبارتی دیگر، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران یک سازمان اقتدار آفرین در عرصه ملی است که تلاش می‌کند از مسیر قابلیت‌سازی و نوآوری‌های نظامی و دفاعی، برای کشور “مزیت راهبردی” خلق کند.

نکته مهم دیگری که درخصوص صنایع دفاعی باید به آن اشاره کرد، پویایی، درون زایی، اتکای داخلی و همچنین استقلال در صنعت دفاعی است. چنین ویژگی این امکان را به صنعت دفاعی می‌دهد که کمترین آسیب را از تکانه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای بیرونی دریافت نماید.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

همچنین خوداتکایی و عدم وابستگی خارجی در صنعت دفاعی فرصت مناسبی را برای همکاری‌های دو و چند جانبه بین‌المللی به ویژه انتقال فناوری با کشورهای همکار و دوست فراهم خواهد آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا