خبر خوب قضایی: مهلت سه ماهه دادگستری به پزشکان برای نصب دستگاه کارتخوان

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ناصر عتباتی از ورود دادگستری استان آذربایجان غربی به مقوله فرار‌های مالیاتی برخی پزشکان خبر داد و تصریح کرد: دادگستری استان در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی اقشار و اصناف مختلف و با توجه به اهمیت مالیات در شکوفایی اقتصادی کشور و پس از بررسی دقیق و فنی موضوع و برگزاری جلسات متعدد با مدیران علوم پزشکی، نظام پزشکی، امور مالیاتی و سازمان بازرسی استان مصوبات کاربردی و مفیدی را در راستای نیل به این امر مهم تصویب و به تمام متولیان امر ابلاغ کرد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در این مصوبات ابتدا آموزش مستمر و ارشاد مواد قانونی و دستورالعمل‌های مالیاتی در دستور کار قرار دارد و نهاد‌های متولی مکلف به نظارت دقیق بر روند پرداخت مالیات‌ها شده اند.

خبر خوب دیگر اینکه: بازگشت۱۹۰ هزار میلیارد ریال به بیت‌ المال

عتباتی با بیان اینکه نصب دستگاه کارت خوان در مطب‌های پزشکان و نظارت مستمر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بر آن‌ها یکی از مواردی است که همواره بر آن تاکید می‌شود عنوان کرد: با تعیین ضرب‌الاجل سه ماهه مقرر شده است تمام پزشکان در سطح استان مقید به استفاده از کارت خوان باشند.

وی افزود: پزشکان قانونمندی که با احساس مسئولیت نسبت به کشور و جامعه قوانین را رعایت می‌کنند و در پرداخت حقوق دولتی اهتمام دارند تجلیل می‌شوند  و اداره امور مالیاتی استان در ارائه معافیت‌های مالیاتی برای این قشر باید توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک برای تشدید نظارت‌ها بر پرداخت مالیات، الزام کلینیک‌های فاقد صندوق متمرکز به راه اندازی و بکارگیری صندوق، بهره مندی از سامانه‌ای برای اطلاع رسانی عمومی تخلفات، الزام قانونی پزشکان به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت مفاصا حساب سالیانه و فراخوان پزشکان در سامانه مودیان مالیاتی از مهمترین مواردی است که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد قشر فرهیخته و زحمت‏‌کش پزشکان که سلامت مردم و شهروندان با آنها است نسبت به انجام تکالیف مقرر قانونی اهتمام بیشتری داشته باشند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا