خبر خوب قضایی: مختومه شدن۳۰ هزار پرونده دادگستری با صلح و سازش

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، حجت‌السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح دفتر هیئت‌های صلح در اداره کل پست استان کرمان که با حضور مدیران کل حوزه ICT کرمان برگزار شد، هدف از ایجاد دفاتر صلح را ترویج فرهنگ صلح و سازش دانست و اظهار کرد: برطرف کردن اختلافات با صلح و سازش نسبت به حل اختلافات در محاکم قضایی ارجحیت دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه ۳۰ هزار و ۹۹۷ فقره پرونده با وساطت شورا‌های حل اختلاف با صلح و آشتی مختومه شده است، گفت: ۴۰ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با صلح وسازش مختومه شده اند.

خبر خوب دیگر اینکه: مهلت سه ماهه دادگستری به پزشکان برای نصب دستگاه کارتخوان

وی عنوان کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۱۱ هزار و ۲۰۱ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت‌السلام والمسلمین حمیدی اعلام کرد:از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۵۹۲ فقره پرونده در شعب حل اختلاف زندان‌های استان با صلح وسازش مختومه شده است و ۴۵۲ مددجو از زندان‌های سراسر استان آزاد شده اند.

وی گفت: شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مدد جویان ایفا می‌کنند.

وی افزود: از ابتدا سال جاری تعداد ۹ فقره پرونده قتل نیز با همت و تلاش اعضا شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

رئیس کل دادگستری استان کرمان عملکرد هیات‌های صلح استان کرمان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در شش ماهه ابتدای سال ۱۶۳۳ پرونده به هیات‌های صلح ارجاع شده بود که از این میزان تعداد ۱۱۷۶ پرونده منتهی به سازش شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا