خبر خوب قضایی: رفع تصرف 91 هکتاری از اراضی ملی استان اردبیل

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جلال آفاقی روز سه شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی در اردبیل، ارزش اراضی ملی آزاد شده از ابتدای سال جاری را ۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سال گذشته نیز طی اقدامات و همکاری دستگاه‌های عضو این شورا از وقوع هفت هزار و ۹۴۶ مورد جرم و تخلف پیشگیری و اراضی ملی قابل توجهی با ارزش ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به بیت المال اعاده شد.

خبر خوب قضایی: با حمایت قوه قضاییه واحد تولیدی دام و طیور میامی راه‌اندازی شد

وی افزود: در راستای پیشگیری از جرم و رفع تصرف اراضی ملی در سال گذشته، با اهتمام قضات دادگستری استان برای یکهزار و ۱۶۳ پرونده، رای صادر شده و ۳۷۸ مورد اعیانی و مستحدثات غیرقانونی واقع در اراضی ملی، قلع و قمع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تشکیل کارگروه پیگیری ویژه قانون حدنگار در اداره کل منابع طبیعی ، پیگیری ارتقای کمی و کیفی نظارت میدانی اداره کل منابع طبیعی برای پیشگیری از تعرض و تصرفات غیر قانونی و به تبع آن اختصاص نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات الکترونیکی پایش تصویری منابع طبیعی از جمله اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته ذکر کرد.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد و گونه‌های غالب جنگل‌های آن را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا