خبر خوب قضایی: تکالیف دستگاه های متولی امور مساجد مطالبه گری خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جلسه هم اندیشی با موضوع مسجد تراز اسلامی با حضور معاون حقوق عامه دادستان کل کشور برگزار شد.

در این جلسه که حجت الاسلام و المسلمین مرادی و محمدحسین صادقی مدیران کل معاونت حقوق عامه نیز حضور داشتند نقش و جایگاه مسجد و بهره مندی از ظرفیت کامل مساجد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل با بیان اینکه بخش بسیار زیادی از ظرفیت های فراوان مساجد در کشور مغفول مانده است گفت: موضوعات فرهنگی و مسائل دینی از جمله مسائلی است که در گستره حقوق عامه شناخته می شود.

مسائل فرهنگی جزو مصادیق حقوق عامه است

وی گفت: ما موظف هستیم مسائل فرهنگی و در صدر آن مسائل مرتبط با مساجد را از باب حقوق عامه پیگیری کرده و به آنها بپردازیم.

خبر خوب قضایی: با دریافت هرگونه وجه تحت عناوین نسخه خوانی و نسخه پیچی برخورد خواهد شد

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت های ما پیشگیری از وقوع جرم است گفت: ما در دادستانی کل به دنبال کاهش جرم و آسیب های اجتماعی می باشیم.

یقینا بدون استفاده از ظرفیت مساجد و کارکردهای متنوع آن نمی توانیم در کنترل و پیشگیری از وقوع جرم موفق باشیم.

ترکی ضمن تشریح اهمیت و جایگاه مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: ما از باب حقوق عامه تکالیف دستگاه های فرهنگی در زمینه تحقق این مسئله که مساجد ما بیش از گذشته فعال باشند را مطالبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم باید از ظرفیت مساجد بیش از گذشته استفاده کنیم و دستگاه های متولی باید در خصوص مسئولیت های خود در این حوزه پاسخگو باشند.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: مسجد باید به عنوان ملجا و پناهگاهی برای عموم مردم شناخته شود و هرکس در هر زمینه ای دچار مشکل و گرفتاری شد باید امید اول او مراجعه به مسجد محل باشد.

ترکی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت افراد خیر و خیرخواه مسجد ساز استفاده کرده و کمک های آنان را به سمت فعال سازی ظرفیت های مغفول مساجد هدایت کنیم تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و نباید اجازه داد اوقات فراغت این عزیزان در برنامه های ناسالم و بی اهمیت گذرانده شود.

توجه به جایگاه مهم مدیریت شهری

وی در ادامه به مسئولیت و جایگاه مدیریت شهری در ارتقاء جایگاه مساجد هم اشاره کرده و گفت: نباید از نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی غافل شد. باید توان مدیریت شهری را بر مسائل فرهنگی و امور مساجد متمرکز کرد.  باید مدیران شهری در استفاده از ظرفیت عطیم مساجد به کار گرفته شوند.

خبر خوب دیگر از برخورد با ترک فعل مدیران سهل‌انگار

ترکی در بخش پایانی سخنان خود به جذب همه اقشار به مساجد اشاره کرد و گفت: نباید این دید در جامعه احساس شود که مسجد فقط برای قشر حزب اللهی و برای قشر خاص مذهبی است.

بلکه مسجد پایگاه و کانون تجمع افراد مختلف با سلایق مختلف است که می توانند در پییشبرد اهداف نظامی اسلامی کمک کننده باشند.

گفتنی است در این جلسه که مدیران و اعضای گروه های مختلف جهادی حضور داشتند گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده ارائه گردید.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا