خبر خوب فناوری: تولید کمپرسور دانش بنیان توسط جوانان ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید کمپرسور سانتریفیوژ شد که بازدهی بالاتر و در عین حال فونداسیون سبک‌تر و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری دارد.

این دستاورد به بازارهای صنعتی روسیه و بلاروس راه یافته است.

کمپرسورهای سانتریفیوژ از محصولات پرفروش شرکت هوایار ازمجموعه‌های دانش‌بنیان پیشگام در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته است که بازار صادراتی خوبی هم دارد.

این شرکت در زمینه تولید کمپرسورهای سانتریفیوژ با توان ۴۵۰ کیلووات تا ۱ مگاوات فعالیت دارد که در سه و چهار طبقه امکان تولید فشارهای ۵.۵ تا ۱۳ بار را دارند و ظرفیت هوای ورودی آنها از سه هزار تا ۱۰ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت است.

خبر خوب دیگر اینکه: رشد ۳۴ درصدی صادرات تیرآهن در 8 ماه سال

از دیگر ویژگی‌های کمپرسورهای تولیدی این شرکت، امکان فشرده سازی هوا تا فشار مورد نظر در محدوده دبی وسیعی است، به طوری که نسبت TURN DOWN برای کمپرسورهای تولیدی هوایار بین ۲۰ تا ۳۵ درصد است.

برخی از نوآوری‌هایی که باعث ایجاد پیچیدگی فناوری تولید کمپرسور سانتریفیوژ هوایار و دانش بنیانی آن می‌شود، طراحی ایمپلر با توجه به الزامات آیرودینامیکی و روتوردینامیکی، طراحی و تحلیل بیرینگ‌های ژورنال و تراست و طراحی کیسینگ است.

همچنین شرکت هوایار کمپرسور سانتریفیوژ Single Shaft را برای بسیاری از کارفرمایان در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه، شیمیایی، سیمان، فولاد و صنایع حمل و نقل تامین کرده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا