خبر خوب فرهنگی: 50 هزار نفر تحت پوشش خیر مدرسه‌ ساز بوشهری قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمود رضایی از فرزندان وارسته دیار دشتی یکی از خیّرانی است که در میان تمام فعالیت‌های گوناگون، همواره مدرسه ‌سازی برایش اولویت نخست بوده است.

او در تاریخ سوم خردادماه سال ۱۳۳۶ در روستای فقیه‌احمدان از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر متولد می‌شود. پس از گذراندن دوره ابتدایی در زادگاهش، برای ادامه تحصیل راهی بندر بوشهر می‌شود. دوره راهنمایی در مدرسه امیرکبیر و دیپلم اقتصاد را از مدرسه سعادت دریافت می‌کند.

دیدار با فرزند متولد شده بعد از 60 روز

در سن ۱۹ سالگی ازدواج کرده و با شروع جنگ تحمیلی با خود فکر می‌کند هیچ کاری در دنیا برایش مهم‌تر از دفاع از وطن و حضور در جبهه نیست. رمضان، فتح‌المبین، خیبر، بدر و والفجر ۸ از جمله عملیات‌هایی است که فرزند فقیه‌احمدان دشتی در آن حضور داشته است.

خبر خوب دیگر این که: کفش‌های ارزان را می‌خرم و به افراد نیازمند هدیه می‌کنم

در عملیات رمضان بوده است که سومین فرزندش متولد می‌شود و پس از ۶۰ روز برمی‌گردد و او را برای اولین بار می‌بیند.

افتادن بار خانواده بر دوش همسر

با توجه به حضور محمود رضایی در جبهه‌های جنگ تحمیلی، همسرش در تمام این سال‌ها به تنهایی بار خانواده را به دوش می‌کشد و به همراه سه فرزند خردسالش زندگی را در بوشهر به سختی پیش می‌برد.

رضایی هنوز در جبهه بوده است که با صدور قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۶ آتش‌بس اعلام شده و جنگ عراق علیه ایران تمام می‌شود.

چند سال پس از پایان جنگ، در بوشهر به بازرگانی و تجارت می‌پردازد. خداوند به او سه فرزند دیگر عطا می‌کند. وقتی می‌بیند در کار تجارت موفق‌تر است شرکت تجاری خود را ثبت می‌کند و اولین تجارت خود را با صادرات سنگ آغاز می‌کند. از شهر ازنا در استان لرستان سنگ‌های ساختمانی را به بوشهر می‌آورد و به همراه سرامیک و کاشی از راه دریایی به کشور کویت صادر می‌کند.

رضایی پس از موفقیت در تجارت دفتر تجاری خود را به شهر دوبی انتقال می‌دهد و به همراه خانواده‌اش ساکن کشور امارات متحده عربی می‌شود.

در آنجا نیز تاجر موفقی می‌شود به گونه‌ای که ماشین‌آلات سنگین را از اروپا، استرالیا و آمریکا خریداری کرده، به دوبی می‌آورد و سپس تجار کشورهای مختلف از شرکت او خریداری می‌کردند.

بازگشت به وطن بعد از ۲۵ سال دوری

رضایی از سال ۱۳۶۷ به مدت ۲۵ سال در آن کشور می‌ماند و سرانجام تصمیم می‌گیرد به وطنش بازگردد. خودش را بازنشسته کرده و بخشی از سرمایه‌اش را به بچه‌هایش می‌دهد و بقیه را صرف امور عام‌المنفعه می‌کند.

این خیّر مدرسه‌ساز نزدیک به دو دهه است که موسسه‌ خیریه «آشیان همای رحمت» را در شهرستان دشتی اداره می‌کند و برای بهبود شرایط زندگی افراد و خانواده‌های نیازمند گام برمی‌دارد.

۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش یک موسسه خیریه

وی تلاش دارد فعالیت‌های خیر خود را در قالب کمک ‌هزینه‌های زندگی، اجاره، خرید منزل، امور دانش‌آموزی و دانشجویی، تامین جهیزیه و ازدواج، درمان، اشتغال و سایر مسائل مورد نیاز مددجویان تحت پوشش ادامه دهد.

او می‌گوید: زمانی که خارج از کشور بودم، این موسسه را در شهر خورموج تاسیس کردم و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دارد.

یک خبر خوب دیگر: از بیکاری ۲ هزار کارگر سمنانی جلوگیری شد

این خیّر مدرسه ‌ساز در بیان زادگاهش این‌گونه می‌گوید: شهرستان دشتی یک منطقه مظلوم است و کارخانه و شغل خاصی در آن وجود ندارد.

معادن بسیاری در دشتی وجود دارد که اگر در استخراج آن‌ها سرمایه‌گذاری و مدیریت شود، از درآمد آن شهرستان دشتی را متحول می‌کند؛ اما زندگی مردم در دشتی به سختی می‌گذرد و فقط بر پایه‌ کشاورزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا