خبر خوب علمی: بافق میزبان پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران می شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سید محمد مقیمی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با اشاره به برنامه عملیاتی این دانشگاه در زمینه گسترش واحدهای کارآموزی و کارورزی دانشجویان، یکی از زمینه‌های همکاری با شرکت سنگ آهن بافق را بهره‌مندی از فرصت‌های این مجموعه به منظور کارورزی دانشجویان عنوان کرد.

وی افزود: در همین راستا از نیم سال تحصیلی پیش رو، درس سه واحدی با عنوان «یادگیری تجربی» به منظور مرتبط کردن دانشجویان با محیط واقعی کار ارائه می‌شود و همچنین مجموعه‌هایی با عنوان پردیس‌های علم و فناوری در حال ایجاد هستند که به زودی پردیس علم و فناوری شهید چمران در اشتهارد به بهره‌برداری می رسد.

خبر خوب دیگر اینکه: داروی استنشاقی ضدویروس را تجاری‌سازی شد

رئیس دانشگاه تهران در ادامه با ارائه پیشنهاد در اختیار قرار گرفتن فضای مناسب برای ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در بافق به منظور استقرار دانشجویان جهت پیگیری فعالیت‌هایی در زمینه مهارت‌ورزی، افزود: در کنار گسترش فعالیت‌های مهارت‌ورزی در پردیس علم و فناوری، دانشگاه تهران آمادگی دارد نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های تحقیقاتی معدنی و محیط زیستی اقدام کند.

وی ادامه داد: عرصه‌های تخصصی مورد نیاز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران فراتر از حوزه معدن است، بنابراین دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع آمادگی دارد ظرفیت‌های استادی، تحقیقاتی و عملیاتی خود را در زمینه همه علوم و رشته‌ها از جمله علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری در خدمت صنعت آورد.

مقیمی با یادآوری اینکه حوزه معدن یک مزیت مهم برای کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: وقتی از این مزیت مطلق برخوردار هستیم، انتظار می‌رود دانشجویان رشته معدن چشم‌اندازی وسیع‌تر در زمینه آینده شغلی پیش روی خود ببینند، اما بازخوردهایی که از وضعیت اشتغال دانشجویان این رشته می‌گیریم، نشان می‌دهد با وضعیت مورد انتظار فاصله داریم.

خبر خوب دیگر اینکه: در تولید گندم خودکفا شدیم

رئیس دانشگاه تهران گفت: البته آشنایی دانشجویان با ابزارها و محیط صنعت می‌تواند در بهبود وضعیت اشتغال دانش آموختگان تأثیر بالایی داشته باشد که در این صورت هم کیفیت آموزش ارتقا پیدا می‌کند و هم تحول در صنعت با اتکا به سرمایه‌های انسانی، شتاب می گیرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا