خبر خوب علمی: ایران دومین کشور تولید کننده تنها داروی درمان سکته مغزی شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، خط فرآوری و تولید داروی بیولوژیک آلتپلاز تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد امروز دوشنبه سوم مهرماه در شرکت دانش‌بنیان آرنا حیات دانش به بهره برداری رسید.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه خط تولید داروی آلتپلاز با تشریح جایگاه ویژه صنعت سلامت ایران گفت: حوزه سلامت، دارو و درمان و به طور خاص، حوزه زیست‌فناوری مورد توجه جدی و از بخش های در حال پیشرفت در کشور است.

خبر خوب دیگر اینکه: ایران به عنوان چهارمین کشور دنیا فناوری ویدئو چک را بومی‌ سازی کرد

وی خاطرنشان کرد: امروز به مدد متخصصان و فناوران یک شرکت دانش بنیان یک داروی بسیار مهم و حیاتی که تولید آن تاکنون در انحصار یک شرکت آمریکایی بوده، از زیر سایه تحریم ها خارج و در کشور تولید می‌شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: داروی آلتپلاز، یک درمان راهبردی و حیاتی برای بیماران سکته مغزی به شمار می‌رود که تامین آن تاکنون با چالش های فراوانی از طریق واردات انجام میشد اما امروز به مدد تلاش متخصصان این شرکت دانش‌بنیان، ایران به عنوان دومین کشور تولید کننده این دارو شناخته می‌شود.

برای کاهش التهاب پروستات چه بخوریم؟

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه نسل جدید شرکت های دانش بنیان کشور از شرکت های صرفا فناور و تولیدکننده فناوری وارد عرصه اثرگذاری در اقتصاد و بازار شده‌اند، افزود: طی سال‌های گذشته عمدتا شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیانی بودیم که در مسیر تولید و توسعه فناوری حرکت می‌کردند.

اما نسل تازه نفس شرکت های دانش‌بنیان علاوه بر این حوزه در عرصه در اقتصاد حوزه های مختلف از جمله غذا، سلامت و انرژی نقش آفرینی می‌کنند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا