خبر خوب حوزه فناوری؛ تولید دیگ بخار سبز در ماشین‌سازی اراک برای اولین بار

 مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک از تولید دیگ بخار سبز با بالاترین درجه‌ انرژی برای اولین‌بار در کشور توسط متخصصان این واحد مادرتخصصی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رضا سرائی روز چهارشنبه افزود: این دستاورد مهم نه تنها نقطه عطفی در صنعت دیگ سازی کشور به شمار می‌آید، بلکه گامی بزرگ در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در صنایع مختلف نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دیگ بخار سبز تولیدی ماشین‌سازی اراک با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته، و همچنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک بیان کرد: این محصول منحصر به فرد، علاوه بر کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهینه‌سازی مصرف سوخت، قابلیت ارائه خدمات بهینه به صنایع مختلف را دارد.

سرائی اظهار کرد: تولید دیگ بخار سبز نه تنها نشان‌دهنده تعهد ما به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است، بلکه به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی صنایع مختلف نیز کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این شرکت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از تکنولوژی‌های سبز و پایدار، برنامه‌هایی برای آموزش و آگاهی‌رسانی به صنایع مختلف در زمینه مزایای استفاده از دیگ‌های بخار سبز تدوین کرده است.

ماشین‌سازی اراک به‌ منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌ کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا