خبر خوب تولید/تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار پیش از تصادف!

خبر خوب تولید/تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار پیش از تصادف!

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان علی پارسا، مدیر عامل شرکت دانش بنیان اتقان خودرو هوشمند در بازدید سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از این مجموعه در رابطه با فعالیت های این شرکت گفت:

اتقان خودرو هوشمند(چیتا) که از سال 1399 شروع به کار کرده و در رابطه با  توسعه فناوری های نوین در حوزه خودرو سازی و موضوع خودرو های هوشمند فعالیت می کند و به منظورانتشار و بالا بردن دانش و مهارت ها اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با موضوعات شرکت با هدف افزایش توانمندی افراد و بهبود عملکرد شرکت کرده است.

این موضوع  با حمایت مجموعه ها و نهاد های مختلف از جمله  شرکت همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است.

 در ادامه گفت:

متخصصان  این شرکت در راستای توسعه زیر ساخت های مختلف برای خودرو های هوشمند با استفاده از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی فعالیت دارند. و تلاش داریم بر روی سیستم های افزایش ایمنی خودرو ها بیشتر تمرکز داشته باشیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد:

پس از کاوش نمونه های تحقیقاتی  و تجاری مختلف بین المللی سیستم های مرتبط با خودرو های خودران، موفق  به طراحی، ساخت و تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار پیش از تصادف شده است.

همچنین با طراحی شبیه ساز تست خودروهای خودران انجام تست های عملی و میدانی در خیابان ها و جاده ها، این محصول را مورد تست و ارزیابی قرار دادیم.

پارسا در توضیح محصول این شرکت گفت: دستگاه هوشمند پیش بینی تصادف با خودرو رو به رو و هشدار دهنده قبل از تصادف برای جلوگیری از تصادفات جاده ای  در اثر خواب آلودگی  یا حواس پرتی راننده طراحی و ساخته شده؛

این دستگاه در جلوی  قسمت داخلی خودرو های سبک یا سنگین نصب می شود و خطرات احتمالی مثل تصادف یا خودرو های جلویی،  خروج تصادفی از جاده یا لاین جاده را پیش بینی کرده  وبا ایجاد هشدار صوتی به راننده سریع حواس خود را جمع کند، ترمز کرده و تصادف نکند.

سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات  گفت: در سال های اخیر خودرو های هوشمند به عنوان یکی از نو آوری های برجسته در صنعت خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا